Partnerzy serwisu:

Metro z jedną ofertą na wymianę 7,6 km szyn na I linii

Witold Urbanowicz 31.01.2022

Metro z jedną ofertą na wymianę 7,6 km szyn na I linii
fot. MW
Metro Warszawskie kontynuuje wymianę szyn na I linii metra. Spółka otworzyła oferty w przetargu na wymianę ok. 7,6 km jednego toku szynowego w ciągu najbliższych dwóch lat.
Przedmiotem zamówienia jest wymiana w latach 2022-23 jednego toku szynowego w ilości 7606 m z szyn 60E1 ze stali R350HT na I linii metra. Przewidziano wymianę szyn w toku lewym, prawym, bądź obydwu (może więc zdarzyć się, że na danym odcinku będzie wymiana tylko jedna z dwóch szyn). W 2022 r. założono wymianę 3905 m szyn w 13 odcinkach. Roboty będą prowadzone w torze 1, w kierunku Młocin, na odcinkach A3/B4 (stacja Stokłosy), B5 (odcinek Stokłosy – Ursynów), B6 (Ursynów – Służew), B16/17 (Ratusz – Dworzec Gdański), B18 (Dworzec Gdański – Plac Wilsona). W torze 2, w kierunku Kabat, wymieniane będą szyny na odcinkach B3 (Imielin – Natolin), B6 (Służew – Ursynów), B10/A10 (stacja Pole Mokotowskie), B12/13 (Centrum – Politechnika) i B16/17 (Dworzec Gdański – Ratusz).

W 2023 r. zaplanowano wymianę 3701 m szyn w 16 odcinkach. W torze 1 prace będą prowadzone na odcinkach B2 (Kabaty – Natolin), B6/A6 (stacja Służew), B11 (Pole Mokotowskie – Politechnika), B12/13 (Politechnika – Centrum), B15 (Świętokrzyska – Ratusz), B18 (Dworzec Gdański – Plac Wilsona), a w torze 2 na odcinkach B2 (Natolin – Kabaty), B5/A5/B6 (stacja Ursynów), B12/13 (Centrum – Politechnika), B16/17 (Dworzec Gdański – Ratusz).

Wymiana prowadzona będzie w przerwie nocnej, bez wstrzymywania ruchu pociągów. W czasie jednej przerwy wykonawca musi wymienić co najmniej 120 m szyny z dopuszczeniem toru do eksploatacji. Charakter prac może wiązać się z czasowym ograniczeniem prędkości przejazdu pociągów, a tym samym wydłużeniem czasu przejazd i dłuższymi postojami na stacjach.

W zeszłym tygodniu – 26 stycznia – minął termin składania ofert. Wystartowała jedynie firma Tor-Kar-Sson z ofertą na kwotę 10,618 mln zł brutto. Kwota ta mieści się idealnie w budżecie zamawiającego, który określono na 10,675 mln zł brutto. Firma ta wymieniała już szyny w stołecznym metrze w latach poprzednich.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony