Partnerzy serwisu:

Metro się łączy na Targówku. Pociągi II linii na krótszej trasie

Redakcja 02.11.2021

Metro się łączy na Targówku. Pociągi II linii na krótszej trasie
fot. MJ
Od 6 do 13 listopada pociągi na linii metra M2 będą jeździły tylko na trasie Księcia Janusza – Dworzec Wileński. Uruchomiona będzie zastępcza linia autobusowa, a autobusy kończące kursy przy stacji Trocka pojadą na wydłużonej trasie do Dworca Wileńskiego.
Budowa bródnowskiego odcinka drugiej linii metra wchodzi w kolejną fazę. Powstające stacje na Bródnie trzeba zintegrować z funkcjonującym odcinkiem trasy – m.in. ułożyć kable energetyczne, telefoniczne, systemów sterowniczych i światłowody, by zapewnić łączność z dyspozytorniami i centralą na STP Kabaty.

Prace wymagają czasowego wyłączenia stacji Trocka, Targówek Mieszkaniowy i Szwedzka. Z tego powodu od 6 do 13 listopada pociągi będą jeździły na trasie: Dworzec Wileński – Księcia Janusza. Zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa ZM2.Autobusy linii 140, 199, 245, 340 i 738 będą kursowały na trasie wydłużonej do Dworca Wileńskiego. Autobusy linii 527 dojadą do Dworca Wschodniego. Na odcinku ograniczonym przystankami Bieżuńska i Dworzec Wileński (w przypadku linii 527 pomiędzy przystankami Metro Trocka a Dworzec Wileński) pojazdy będą zatrzymywały się tylko na przystanku Szwedzka. Kursowanie autobusów linii 269 zostanie zawieszone. Autobusy linii 169 i 500 będą kursowały częściej.

Dodatkowo, w noce z 5 na 6 oraz z 13 na 14 listopada pociągi na całej linii M2 będą kursowały tylko do około godziny 0.30. Wtedy w zamian za nocne kursy podziemnej kolei autobusy linii zastępczej ZM2 będą jeździły wzdłuż całej drugiej linii metra.
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 Zacisze pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 Kondratowicza przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 Bródno przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie.

Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji 1,398 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana ze środków unijnych.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony