Partnerzy serwisu:

Metro: Rozbudowa informacji pasażerskiej za 1,6 mln zł

Witold Urbanowicz 18.05.2020

Metro: Rozbudowa informacji pasażerskiej za 1,6 mln zł
zdjęcie ilustracyjne – peron stacji Ratuszfot. WU
Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na rozbudowę systemu informacji pasażerskiej. Wystartowała jedna firma, która do tej pory zajmowała się informacją pasażerską w metrze. Na siedmiu początkowych stacjach I linii – od Kabat do Wilanowskiej – zostanie zainstalowanych 28 nowych monitorów. Ekrany pojawią się w halach odpraw, w rejonie bramek biletowych.
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja systemu informacji pasażerskiej na siedmiu stacjach I linii – od Kabat do Wilanowskiej. W ekrany, wyświetlające informacje o czasie przyjazdu najbliższych dwóch pociągów, komunikaty specjalne oraz o zmianie organizacji ruchu, mają zostać wyposażone wszystkie hale odpraw z bramkami biletowymi.

W sumie pojawić się ma 28 nowych monitorów – po dwa na każde wejście, w rejonie bramek biletowych (wyjątkiem jest stacja Kabaty – tutaj w każdej hali odpraw zostanie zainstalowany jeden monitor). Zamówienie obejmuje też okablowanie i integrację systemów. Metro wymaga monitorów o przekątnej co najmniej 32 cali. Ekrany mają być przystosowane do pracy ciągłej, odporne na drgania, pyłoszczelne.

Termin składania ofert minął 12 maja. Wystartowała jedynie firma Rail-Mil, następca Kontronu, która zmonopolizowała sobie informację pasażerską w metrze. Wartość jej oferty opiewa na kwotę 1,641 mln zł brutto, co mieści się w budżecie określonym na kwotę 1,642 mln zł brutto. Zamówienie ma zostać wykonane w ciągu sześciu miesięcy od zawarcia umowy. Prace w części publicznej stacji metra oraz tunelu dozwolone są wyłączne w przerwie nocnej, w godz. 1-4.

W początkowym okresie funkcjonowania metra jedyną informacją o częstości kursowania pociągów były rozkłady jazdy oraz stopery odmierzające czas, jaki minął od odjazdu poprzedniego składu. Pierwsze ekrany SIP pojawiły się w metrze na stacjach Plac Wilsona i Marymont w 2006 r. w związku z wprowadzeniem ruchem wahadłowym między tymi stacjami. Ich zadaniem było informowanie o kierunku jazdy pociągu oraz czasie pozostającym do przyjazdu pociągu wahadłowego. Ekrany są standardowym wyposażeniem nowych stacji metra, począwszy od Słodowca. W kolejnych latach ekrany zainstalowano na peronach od Kabat do Dworca Gdańskiego, a następnie system rozbudowano o ekrany w halach odpraw stacji od Wierzbna do Dworca Gdańskiego. Obecny przetarg będzie kończyć więc rozbudowę systemu informacji pasażerskiej na I linii.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony