Partnerzy serwisu:

Metro podłącza nowe stacje. Prace w Centralnej Dyspozytorni

Redakcja 17.02.2022

arrow
arrow
Metro podłącza nowe stacje. Prace w Centralnej Dyspozytorni
fot. MW
Metro podłącza nowe stacje. Prace w Centralnej Dyspozytorni
Metro podłącza nowe stacje. Prace w Centralnej Dyspozytorni
Metro podłącza nowe stacje. Prace w Centralnej Dyspozytorni
Zanim nowe odcinki II linii metra zostaną oddane do użytku, ich systemy muszą zostać podłączone do Centralnej Dyspozytorni Metra Warszawskiego. Jednym z ostatnich etapów modernizacji urządzeń jest przygotowanie urządzeń, dzięki którym sygnał alarmowy z nowych stacji dotrze do straży pożarnej.
Zakończenie budowy pięciu stacji metra na odcinku zachodnim i północno-wschodnim planowane jest na wakacje. Jednak zanim wjadą tam pociągi z pasażerami konieczna jest modernizacja Centralnej Dyspozytorni, by miała łączność z nowymi stacjami.

Ostatnio, w ramach tych prac, na Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty podłączone zostały urządzenia transmisji alarmu pożarowego. Firma Gulermak wraz z podwykonawcami zainstalowała w serwerowni certyfikowane centralki transmisji alarmów. To urządzenia przeznaczone dla nowych stacji metra. W razie wystąpienia na nich alarmu pożarowego centralki automatycznie przesyłają sygnał z Centralnej Dyspozytorni do anten zamontowanych na dachu budynku na Kabatach. Dalej alarm trafia wprost do Alarmowego Centrum Odbiorczego odpowiedniej komendy Państwowej Straży Pożarnej.

Instalacja tych urządzeń to jeden z ostatnich etapów modernizacji Centralnej Dyspozytorni pod kątem połączenia systemów z odcinkami II linii na Bródnie i Bemowie. Gdy wszystko będzie już gotowe, na ekranach dyspozytorów aktywują się informacje o sytuacji na nowych stacjach i w tunelach.

Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 Zacisze pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 Kondratowicza przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 Bródno przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji 1,398 mln zł.

Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek II linii. Składa się on z dwóch stacji: C5 Ulrychów, położonej w ciągu ul. Górczewskiej w rejonie Wola Parku i C4 Bemowo, zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak i Astaldi. Wartość kontraktu to 959,3 mln zł.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony