Partnerzy serwisu:

Metro na Bródno: Trwa budowa ścian szczelinowych (zdjęcia)

Witold Urbanowicz 24.06.2019

arrow
arrow
Metro na Bródno: Trwa budowa ścian szczelinowych (zdjęcia)
Przygotowania do przebudowy instalacji podziemnych fot. WU
Metro na Bródno: Trwa budowa ścian szczelinowych (zdjęcia)
Metro na Bródno: Trwa budowa ścian szczelinowych (zdjęcia)
Metro na Bródno: Trwa budowa ścian szczelinowych (zdjęcia)
Metro na Bródno: Trwa budowa ścian szczelinowych (zdjęcia)
Metro na Bródno: Trwa budowa ścian szczelinowych (zdjęcia)
Metro na Bródno: Trwa budowa ścian szczelinowych (zdjęcia)
Metro na Bródno: Trwa budowa ścian szczelinowych (zdjęcia)
Metro na Bródno: Trwa budowa ścian szczelinowych (zdjęcia)
Metro na Bródno: Trwa budowa ścian szczelinowych (zdjęcia)
Metro na Bródno: Trwa budowa ścian szczelinowych (zdjęcia)
Metro na Bródno: Trwa budowa ścian szczelinowych (zdjęcia)
Metro na Bródno: Trwa budowa ścian szczelinowych (zdjęcia)
Rozkręca się budowa odcinka wschodniego-północnego II linii metra na Bródno. W sumie do przełożenia jest ok. 40 km instalacji podziemnych. Wykonano już ponad 60 sekcji ścian szczelinowych przyszłej stacji końcowej. W sierpniu natomiast ma zostać zbudowane tymczasowe torowisko tramwajowe w ciągu Rembielińskiej.
Kontrakt na budowę odcinak wschodniego-północnego na Bródno został podpisany 28 września 2018 r. Prace mają potrwać równo 36 miesięcy. Wdrożenie czasowej organizacji ruchu w marcu tego roku pozwoliło budowniczym metra rozpoczęcie właściwych robót. Obecnie, na tym etapie prac, na całym odcinku zaangażowanych jest 500 robotników. Przede wszystkim trwają roboty związane z przekładką instalacji podziemnych. – Musimy przebudować gaz, wodę, teletechnikę. Łącznie tych instalacji na całym odcinku jest 40 km. Standardowym problemem jest to, że inwentaryzacje często nie odpowiadają rzeczywistości – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak.

Największą stacją – o długości ok. 700 m – jest C21 Bródno. Przewidziano tutaj aż 11 torów odstawczych, przy czym pierwsze rozwidlenia torów zaplanowano jeszcze przed halą peronową. W tej chwili na stacji realizowany jest wykop wstępny w komorze torów odstawczych. Budowane są ekrany dźwiękoszczelne. – Jesteśmy w sąsiedztwie szkoły i budynków mieszkalnych. W ciągu dwóch tygodni powinny już wszystkie ekrany stać. Rozpocznie się też budowa ścian szczelinowych, które na tym odcinku będą miały 30 m głębokości. Utworzą one swoistą betonową wannę, która nie wpływa na ruch wód gruntowych i osuwiska ziemi. Następnie będziemy mogli przystąpić do wykonywania stropów – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak. W sumie stanąć ma 300 m ekranów dźwiękoszczelnych, a na całym odcinku wartość ta będzie czterokrotnie większa.

Stacja znajdzie się 20 m pod ziemią – z główką szyny na głębokości 16 m. Wykonano już 31 sekcji ścian szczelinowych w części stacji z torami odstawczymi oraz 25 sekcji w rejonie dwóch wejść (każda sekcja ma ok. półtora metra długości). – Są one budowane w cyklu 24-godzinnym. Budujemy wykop za pomocą specjalnej pogłębiarki, następnie wprowadzana jest klatka zbrojeniowa, która zalewana jest zawiesiną bentonitową – mówi Sawicki. Nie ukrywa, że uciążliwości dla mieszkańców będą spore. Po wschodniej stronie, przy Łabiszyńskiej, zaplanowano szyb startowy dla tarcz TBM. Stąd tarcza wyruszy w ciągu roku.

Przez cały czas trwania budowy zachowany ma być ruch tramwajowy w ciągu Rembielińskiej. W drugiej połowie sierpnia wykonane zostanie „ucho” tramwajowe – tory zostaną odgięte w stronę wschodnią. Przerwa w ruchu wystąpi jedynie w momencie przełączania ruchu na tymczasowe torowisko.

Mieszkańcy mogą już korzystać z punktu informacyjnego dla całego odcinka, zlokalizowanego po zachodniej stronie stacji, przy szkole. Przewidziano tutaj także zajęcia edukacyjne dla dzieci.

Podobne prace toczą się na innych stacjach. Na C19 Zacisze wykonywane są murki prowadzące dla ścian szczelinowych czerpni powietrza oraz wykonano już trzy sekcje ścian szczelinowych w części stacyjnej. Na stacji C20 Kondratowicza wykonano już 14 sekcji ścian szczelinowych dla korpusu stacji o pięć sekcji dla dwóch wejść.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony