Partnerzy serwisu:

Metro na Bródno: Powstają wyjścia i próbki materiałów wykończenia

Redakcja 09.09.2020

arrow
arrow
Metro na Bródno: Powstają wyjścia i próbki materiałów wykończenia
fot. MW
Metro na Bródno: Powstają wyjścia i próbki materiałów wykończenia
Metro na Bródno: Powstają wyjścia i próbki materiałów wykończenia
Metro na Bródno: Powstają wyjścia i próbki materiałów wykończenia
Metro na Bródno: Powstają wyjścia i próbki materiałów wykończenia
Metro na Bródno: Powstają wyjścia i próbki materiałów wykończenia
Metro na Bródno: Powstają wyjścia i próbki materiałów wykończenia
Trwa budowa odcinka wschodniego-północnego II linii metra. Kontynuowane są prace przy drążeniu tuneli. Powstają pierwsze konstrukcje wyjść, a na stacji C20 Kondratowicza zaprezentowane są próbki materiałów wykończeniowych.
Postępują prace na budowie odcinka wschodniego II linii metra na Bródnie. Wydrążone są dwa odcinki tunelowe, łączące stacje C21 Bródno oraz C20 Kondratowicza. Aktualnie TBM Maria drąży tunel w kierunku stacji C19 Zacisze, zaś na tarczy Anna prowadzone są przeglądy serwisowe. W odcinku tunelowym D21, pomiędzy stacjami Bródno i Kondratowicza, budowane są łączniki wentylatorni szlakowej V21 z tunelem. 

Na stacji C21 Bródno trwają prace związane z budową komory torów odstawczych. Po zakończeniu prac związanych z budową konstrukcji korpusów stacji, rozpoczęły się prace związane z murowaniem głównych pomieszczeń technicznych stacji, m.in. przyszłych podstacji energetycznych oraz pomieszczeń związanych z systemami sterowania ruchem. Na powierzchni terenu można już zaobserwować konstrukcje pawilonów wyjściowych ze stacji. 

Na antresoli stacji C20 Kondratowicza zostały zaprezentowane pierwsze makiety z elementami wykończenia wnętrz.

Na 3,9-kilometrowym odcinku znajdą się trzy stacje: C19 Zacisze, C20 Kondratowicza i C21 Bródno. a ostatnią stacją przewidziano wielką komorę z 11 torami odstawczymi i do zawracania. Zgodnie z kontraktem budowa odcinka wschodniego-północnego na Bródnie powinna zakończyć się we wrześniu 2021 r. Wykonawca – firma Gulermak – wystąpił jednak o wydłużenie terminu realizacji o 10 miesięcy. Jednym z powodów jest koronawirus, który zaburzył łańcuch dostaw i skomplikował drążenie tuneli w związku z niemożnością skompletowania wszystkich ekip. Ponadto podczas prowadzenia prac budowlanych wykonawca natrafił na konieczne do przebudowy sieci podziemne oraz liczne niewybuchy z II wojny światowej. Do tego ciągnął się proces zatwierdzania organizacji ruchu, co opóźniało start zasadniczych prac w terenie.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony