Partnerzy serwisu:

Metro na Bródno już ze wszystkimi pozwoleniami na budowę. Czekamy na umowę

Witold Urbanowicz 20.08.2018

Metro na Bródno już ze wszystkimi pozwoleniami na budowę. Czekamy na umowę
mat. UM Warszawa
Wojewoda mazowiecki wydał pozwolenia na budowę dla dwóch wentylatorni szlakowych na odcinku wschodnim-północnym II linii metra. Oznacza to, że Metro Warszawskie dysponuje już wszystkimi siedmioma pozwoleniami na realizację obiektów kubaturowych na tym odcinku. Decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności.
Służby wojewody mazowieckiego poinformowały, że 20 sierpnia zostały zatwierdzone projekty dwóch wentylatorni szlakowych V20 i V21 na wschodnim-północnym odcinku II linii metra od stacji C18 Trocka do stacji C21 Bródno. Wojewoda, zgodnie z prawem budowlanym, sprawdza zgodność projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, a także kompletność projektu budowlanego. Sprawdza też zgodność z wymaganiami ochrony środowiska, w szczególności określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Wentylatornia V20, znajdująca się między stacjami C19 Zacisze i C20 Kondratowicza, jest zaplanowana przy ul. Blokowej pomiędzy Czerwińską a Kanałową, natomiast wentylatorna V21, znajdująca się między stacjami C20 Kondratowicza i C21 Bródno, powstanie przy Kondratowicza na zachód od ul. Chodeckiej. Wydane pozwolenia na budowę mają rygor natychmiastowej wykonalności.

Metro Warszawskie dysponuje już wszystkimi siedmioma pozwoleniami na budowę dla obiektów kubaturowych odcinka wschodniego-północnego II linii metra. W zeszłym tygodniu wojewoda wydał decyzje dla stacji C20 Zacisze, C21 Rembielińska oraz wentylatorni szlakowej V19. Wcześniej w czerwcu takie decyzje zostały wydane natomiast dla stacji C20 Kondratowicza oraz szybu demontażowego dla tarcz TBM za stacją C18 Trocka.

Pod koniec czerwca Metro Warszawskie po sprawdzeniu dokumentów zaakceptowało jedyną w przetargu ofertę, złożoną przez konsorcjum firm Astaldi i Gulermak. Niedawno pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola uprzednia prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Otwiera to drogę do podpisania umowy. – To nie jest jednak tak, że już jutro będziemy mogli podpisać umowę – zastrzega Anna Bartoń, rzecznik Metra Warszawskiego. – Musimy przygotować wszystkie dokumenty, następnie wezwać wykonawcę do podpisania umowy. Ten będzie musiał przedłożyć dodatkowe dokumenty oraz wpłacić odpowiednie zabezpieczenie finansowe (gwarancja bankowa). Dopiero po tym możliwe będzie zawarcie umowy – wyjaśnia Bartoń.

Na prace przeznaczono 36 miesięcy od podpisania umowy, co oznacza, że budowa powinna zakończyć się pod koniec 2021 r.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony