Partnerzy serwisu:

Metro na Bródno i Bemowo z dofinansowaniem unijnym

Witold Urbanowicz 21.09.2017

Metro na Bródno i Bemowo z dofinansowaniem unijnym
mat. MW
Centrum Unijnych Projektów Transportowych zakończyło ocenę wniosku o dofinansowanie trzeciego etapu budowy II linii metra. Oznacza to, że tzw. odcinki 2+3 na Bemowo i Bródno będą wykorzystane przy wykorzystaniu środków unijnych.
Obecnie trwa drugi etap budowy II linii metra, który obejmuje odcinki 3+3. Po jego zrealizowaniu pociągi dojadą do stacji C6 Księcia Janusza na Woli i C18 Trocka na Targówku. Stolica przygotowuje się jednak intensywnie do kolejnego, trzeciego etapu – obejmującego tzw. odcinek 2+3, dzięki któremu pociągi dotrą do stacji C4 Powstańców Śląskich w kierunku zachodnim i C21 Bródno w kierunku wschodnim-północnym.

Centrum Unijnych Projektów Transportowych poinformowało właśnie, że komisja oceny projektu zatwierdziła wniosek o dofinansowanie dla III etapu budowy II linii wraz z zakupem 17 pociągów. Eksperci, w ramach przeprowadzonej oceny formalnej i merytorycznej, potwierdzili, że projekt spełnia kryteria programu unijnego. Łączna wartość punktów uzyskanych na podstawie kryteriów merytorycznych I stopnia wyniosła 62 punkty (na 82 punkty możliwe do uzyskania), co stanowi 75,6% maksymalnej możliwej do uzyskania liczby punktów. Koszt całego przedsięwzięcia to 3 564 536 216 zł, natomiast wnioskowana kwota dofinansowania z UE wynosi 1 952 151 513,23 zł.

W trzecim etapie budowy na odcinku zachodnim w kierunku Bemowa przewidziano dwie stacje. Przystanek C5 o roboczej nazwie Wola Park powstanie pod Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej. Kolejna stacja, za którą przewidziano sporą komorę torów odstawczych, znajdzie się również pod Górczewską, po wschodniej stronie ul. Powstańców Śląskich, z wyjściami na wszystkie narożniki skrzyżowania i – po korektach – także na przystanki tramwajowe.

Odcinek wschodni-północny obejmuje trzy stacje. Przystanek C-19 Zacisze powstać ma pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z ul. Rolanda. Kolejną stację, C-20 Kondratowicza, przewidziano pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z ul. Malborską, po zachodniej stronie ul. Św. Wincentego. Ostatnia stacja, C-21 Bródno (Rembielińska) powstać ma pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej. Za tym przystankiem zaplanowana jest bardzo duża komora techniczna.

Zarówno odcinek zachodni,  jak i wschodni-północny znajdują się w końcowej fazie projektowania. Według założeń odcinki 2+3 powinny być zrealizowane do 2022 r. – Przygotowania do budowy tych odcinków zbliżają się do końcowej fazy, jaką jest złożenie wniosków o pozwolenie na budowę. Jeśli wszystko będzie szło normalnym, przewidywalnym trybem, to początek roku 2018 będzie czasem na ogłoszenie postępowań na budowę – zapowiadał niedawno Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Projekt ten zakłada również zakup 17 pociągów. Zawierają się one w prowadzonym aktualnie przez Metro Warszawskie postępowaniu na dostawy do 45 nowych, sześciowagonowych składów metra.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony