Partnerzy serwisu:

Metro na Bemowo: Skrajnik "Wojtuś" sprawdza nowe tunele

Redakcja 18.03.2022

arrow
arrow
Metro na Bemowo: Skrajnik "Wojtuś" sprawdza nowe tunele
fot. MW
Metro na Bemowo: Skrajnik "Wojtuś" sprawdza nowe tunele
Metro na Bemowo: Skrajnik "Wojtuś" sprawdza nowe tunele
Metro na Bemowo: Skrajnik "Wojtuś" sprawdza nowe tunele
Metro na Bemowo: Skrajnik "Wojtuś" sprawdza nowe tunele
Tunelami i torami odstawczymi na powstającym odcinku metra na Bemowie przejechał skrajnik mechaniczny nazywany przez pracowników „Wojtusiem”. Pojazd z przedstawicielami Metra Warszawskiego i generalnego wykonawcy sprawdzał, czy w tunelu nie ma żadnych przeszkód, o które mogłyby zahaczyć pociągi.
Skrajnik rozpoczął swoją pracę w tunelu pomiędzy funkcjonującą stacją C6 Księcia Janusza a budowaną C5 Ulrychów na II linii. Z prędkością kilku kilometrów na godzinę jechał pchany przez drezynę w kierunku torów odstawczych za stacją C4 Bemowo.

Rozkłada stalowe elementy

Czym jest sam skrajnik? To pojazd techniczny wyposażony w stalowe elementy, które rozkładają się po bokach i na górze. W ten sposób skrajnik odzwierciedla przestrzeń, w której bezpiecznie może poruszać się tabor metra. Nie mogą się w niej znaleźć jakiekolwiek stałe elementy lub urządzenia techniczne.

Podczas sprawdzania tunelów na Bemowie wykryto miejsca drobnych kolizji ze skrajnią, takie jak tymczasowe ogrodzenie w części technicznej stacji czy zbytnio wysunięte oznakowanie dla maszynistów. Wszystkie tego typu przeszkody są na bieżąco przesuwane lub usuwane.

Po „Wojtusiu” pociąg testowy


Kontrolę zachowania skrajni wykonują pracownicy Działu Torowego oraz Biura Geodezji i Nieruchomości Metra Warszawskiego przy udziale przedstawicieli budowniczych metra z firmy Gulermak.

Sam skrajnik to oczko w głowie pracowników MW. Ochrzcili go imieniem „Wojtuś”, na cześć jednego z długoletnich, już emerytowany pracowników. Kolejny etapem sprawdzenia budowanych odcinków metra po kontroli skrajnikiem – są jazdy pociągu testowego. Na Bemowie wyjedzie on na tory na przełomie marca i kwietnia.

Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek II linii. Składa się on z dwóch stacji: C5 Ulrychów, położonej w ciągu ul. Górczewskiej w rejonie Wola Parku i C4 Bemowo, zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak i Astaldi. Wartość kontraktu to 959,3 mln zł.  Jak pisaliśmy, dwa niezależne źródła wskazują, że służby miejskie przygotowują się do otwarcia nowych stacji 11 czerwca.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony