Partnerzy serwisu:

Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny

Witold Urbanowicz 20.08.2021

arrow
arrow
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Peron stacji C4 Bemowo fot. WU
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Metro na Bemowo przed pracami wykończeniowymi. Pojawią się corten, miedź i tynk akustyczny
Na odcinku zachodnim II linii metra do stacji C4 Bemowo trwają zaawansowane prace instalacyjne i torowe, które są zaawansowane w 70%. Jeszcze w sierpniu wznowiony zostanie ruch tramwajów w ciągu Powstańców Śląskich. Niebawem, jak mówi Krzysztof Piasecki, kierownik budowy, rozpoczną się prace architektoniczne, natomiast start odbiorów zaplanowano na wiosnę przyszłego roku.
Witold Urbanowicz, Transport-Publiczny.pl: Na jakim etapie znajduje się budowa odcinka zachodniego II linii metra do stacji C4 Bemowo?

Krzysztof Piasecki, kierownik budowy ze strony Gulermak:
Wykonujemy roboty torowe, które są zaawansowane w ok. 70%. Na podobnym poziomie ukończenia znajdują się prace instalacyjne wewnętrzne. Prace architektoniczne, związane z wystrojem, jeszcze nie rozpoczęły się – ruszą po zakończeniu robót kablowych.

Jak będzie wyglądało dalsze etapowanie prac nad stacją C4 Bemowo, na skrzyżowaniu Górczewskiej i Powstańców Śląskich?


Aktualnie kończymy prace przywracające funkcjonowanie tramwajów w relacji północ – południe w ciągu Powstańców Śląskich, co ma nastąpić w niedzielę 29 sierpnia. Pasażerowie będą korzystać już z docelowych przystanków. Z uwagi na konieczność utrzymana ruchu i dobrej przepustowości prace drogowe są mocno zetapowane. Budując rondo w zeszłym roku, mieliśmy ograniczoną możliwość realizacji wyjść ze stacji metra po stronie zachodniej skrzyżowania. Te roboty konstrukcyjne przy wyjściach rozpoczęły się po likwidacji rondo – robimy je więc od półtora miesiąca. Dlatego też praktycznie do listopada będziemy wykonywać pozostałe elementy drogowe.

Jeżeli chodzi o samo przejście podziemne, to wszystkie wyjścia w bryle są już wykonane. W minionym tygodniu zakończyliśmy płytę denną przy ostatnim wyjściu. Trwają zabudowy części nadziemnej, montowane są konstrukcje stalowe. Efekt będzie można zobaczyć we wrześniu podczas dni otwartych – wówczas zostanie też wykonane przebicie między częścią stacyjną a przejściami podziemnymi, w których trwają już mocno zaawansowane prace w zakresie posadzek. Tam też będzie można obejrzeć mock-up – czyli przykładowe elementy wystroju (okładziny ścian, kolorystyka)

Teraz II linia metra jeździ na skróconej trasie. Jakie prace są wykonywane na styku istniejącego i budowanego odcinka?


Na razie to fizyczne podłączenie. Prowadzimy prace, które pozwolą nam na podanie napięcie od stacji C6 Księcia Janusza i C7 Młynów, by w okresie zimowym przystąpić do rozruchu urządzeń, które wymagają największej ilości energii elektrycznej (wentylacja itp.). Pełne podłączenie instalacji przewidziane jest w przyszłym roku w maju – wówczas dojdzie do pełnej integracji dwóch odcinków.

Podpisano aneks przedłużający roboty o osiem miesięcy – do lipca przyszłego roku. Kiedy w tej chwili przewidywane jest zakończenie wszystkich robót na tym odcinku?

Planujemy przystąpić do czynności sprawdzających ze Strażą Pożarną i Sanepidem szeroko pojętą wiosną przyszłego roku – i to na początku. Zakładamy, że odbiory potrwają 3-4 miesięcy.

Jakie materiały wykończeniowe zostaną tutaj zastosowane?


Okładziny ścian antresoli na obu stacjach będą wykorzystywać cegłę ceramiczną (wizualizacje). Elementem wyróżniającym te dwie stacje jest tynk akustyczny na suficie, przykrywający instalacje układane bezpośrednio na stropie. Wszystkie prace na antresoli będą wykonane po okablowaniu sufitu i wykonaniu mokrych prac związanych z tynkiem akustycznym, by nie uszkodzić i nie zanieczyścić elementów zabudowy. Planujemy wejść z tynkami akustycznymi we wrześniu. Miesiąc po ich wykonaniu, zgodnie z przewidzianą technologią, zostaną one zabarwione na docelowy kolor.

Kolorystyka słupów betonowych będzie różna i ma się komponować z wiodącą barwą stacji. Na stacji C4 będą one więc wpadały w róż, natomiast na stacji C5, z racji położenia w rejonie historycznych ogrodów Ulricha, w zieleń. Kolory są dobierane przez architekta Andrzeja Chołdzyńskiego, który sprawuje nadzór autorski.

Na peronach zostaną zastosowane podwieszane kasetony. Na stacji C4 Bemowo będą one wykonane z blachy stalowej, malowanej proszkowo. Na stacji C5 Ulrychów będą wykonane z laminatu. Odmienna będzie też kolorystyka. Ściany zatorowe na stacji C4 zostaną wykonane z blach cortenowskich i sufity mają się z tym komponować – całość więc będzie utrzymana w rdzawym, ciemno brązowym kolorze. Na stacji C5 dominować będzie zieleń, która zostanie osiągnięta dzięki blasze miedzianej na ścianach zatorowych. Ta blacha będzie już wstępnie spatynowana. Zarówno corten, jak i blacha miedziana to materiały żyjące: efekt, który zobaczymy pierwszego dnia będzie inny niż ten, który będzie nam towarzyszyć za rok czy kolejne kilka lat.

Wszędzie na posadzkach stosowany jest kamień – granit ze złóż Dolnego Śląska. Wzorem innych stacji architekta Chołdzyńskiego w obrębie wejść zostaną wykonane mozaiki z wykorzystaniem kolorowych kamieni.

Za stacją C4 powstaje komora torów odstawczych. Co możemy o niej powiedzieć?


Wbrew pozorom nie jest tak duża. Jej długość to ok. 300-350 m. Jest nieco krótsza niż ta w obrębie stacji C6, ale tu będziemy mieli więcej torów: sześć. Dwa tory po stronie południowej będą wykorzystywane jako przeglądowe. W części środkowej między grupą torów są pomieszczenia techniczne i magazynowe, wentylatornie, rozdzielnie elektryczne.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony