Partnerzy serwisu:

Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym

Witold Urbanowicz 12.09.2021

arrow
arrow
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Element ściany zatorowej przed "zardzewieniem" fot. MJ
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
Metro na Bemowo: Próbki materiałów wykończeniowych na dniu otwartym
W niedzielę (12 września) na stacji C4 Bemowo, znajdującej się na budowanym odcinku zachodnim II linii metra, odbyły się dni otwarte dla mieszkańców. Przy tej okazji wykonawca zaprezentował próbki materiałów docelowego wystroju stacji. Na razie nic nie wskazuje, by powstające przystanki miały trafić na listę najciekawszych czy najładniejszych stacji warszawskiego metra.
W wielu miejscach na posadzkach na antresolach i peronie znajduje się już granit z Dolnego Śląska. Również ściany klatek schodowych prowadzących na peron są obłożone nieoszlifowanymi płytami granitowymi.

Ściany antresoli i przejść podziemnych będą obłożone przylegającymi do siebie panelami z cegłą ceramiczną. Na suficie przewidziano tynk akustyczny, który na tej stacji będzie barwiony na łososiowo – zgodnie z przewodnią barwą tego przystanku. Na jednej ze ścian, podczas dni otwartych, zaobserwować można było paletę z różnymi odcieniami – to tu architekt Andrzej Chołdzyński, w ramach nadzoru autorskiego, dobiera pożądany docelowy odcień farby. Już teraz jednak można zakładać, ze tynk – z uwagi na swoją chropowatą strukturę – szybko zmieni swoje kolory w trakcie eksploatacji stacji, stanowiąc idealne miejsce do gromadzenia się kurzu.

Kolumny na peronie będą wykończone betonem architektonicznym. Pojawił się też już stelaż pod podwieszane sufity. Zamontowano również jeden przykładowy element – w postaci kasetonu w kształcie rombu, wykonanego z perforowanej blachy stalowej. Docelowo kasetony zostaną pomalowane proszkowo na „czekoladkę”. Pojawiły się również przykładowe elementy wykończenia ścian zatorowych w postaci stelażu z pofalowaną perforowaną blachą cortenowską, która wraz z upływem czasu – jak na stacji Plac Wilsona – zmieni barwę na rdzawą.

Analogicznie wyglądać będzie stacja C4 Ulrychów – z drobnymi jednak zmianami. Tam sufity podwieszane będą wykonane z laminatów w kształcie kwadratów, malowanych na zielono. Na ścianach zatorowych pojawi się pofalowana blacha miedziana, która pod wpływem czasu będzie patynowieć i przybierze charakterystyczną zielonkawą barwę. Na zielono będą też barwione tynki akustyczne. Wizualizacje tutaj.

Na odcinku zachodnim II linii metra, liczącym ok. 2 km, znajdą się dwie stacje – C5 Ulrychów, położona w ciągu ul. Górczewskiej na wysokości Wola Parku i C4 Bemowo, zlokalizowana pod Górczewską po wschodniej stronie skrzyżowania z Powstańców Śląskich. Wyjścia ze stacji będą prowadziły na wszystkie narożniki i przystanki tramwajowe. Za stacją C4 znajdują się tory przeglądowe i odstawcze dla pociągów metra. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak i Astaldi. Wykonawca otrzyma za zrealizowanie inwestycji 959,3 mln zł. Prace, zgodnie z aneksem, mają zakończyć się w lipcu 2022 r.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony