Partnerzy serwisu:

Metro na Bemowo. Do Krystyny dołączyła Elisabetta

Magdalena Romanowska 19.08.2020

Metro na Bemowo. Do Krystyny dołączyła Elisabetta
fot. Metro Warszawskie
Na budowę tunelu metra na Bemowie dotarła druga z tarcz drążących, Elisabetta. Wcześniej na stację C4 Powstańców Śląskich dotarła tarcza Krystyna. Wykonawcy liczą, że jeszcze w tym roku uda się zakończyć oba tunele od torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich do torów odstawczych stacji C6 Księcia Janusza.
Drążenie tuneli na odcinku zachodnim II linii metra na Bemowo ruszyło 27 lipca. W pierwszej kolejności ruszyła tarcza Krystyna, która wykonała 137-metrowy odcinek między torami odstawczymi a stacją C4 Powstańców Śląskich. Szyb startowy tarcz na odcinku zachodnim zlokalizowany jest po wschodniej stronie przyszłej komory torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich. Komora ta znajduje się po południowo-zachodniej stronie skrzyżowania Górczewskiej i Powstańców Śląskich.

Krystyna dotarła do stacji C4 6 sierpnia, zaliczając po drodze dwudniową przerwę związaną z koniecznością naprawy pasa transmisyjnego do wydobywania urobku. Następnie ekipy zostały przerzucone do drugiej tarczy, która 12 sierpnia rozpoczęła drążenie tunelu południowego. Elisabetta dziś, tj. 19 sierpnia 2020 r. przebiła się w pierwszym wyznaczonym miejscu. „Niedługo obie tarcze ruszą w dalszą drogę. Teraz czas na prace serwisowe” – czytamy na Facebooku Metra Warszawskiego. W sumie Elisabetta będzie musiała pokonać w tym roku 1369 m, a Krystyna – 1367 m.

Na odcinku zachodnim II linii metra, liczącym ok. 2 km, znajdą się dwie stacje – C5 Ulrychów, pod Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej, naprzeciw centrum handlowego Wola Park oraz wspominana już stacja C4 Powstańców Śląskich (Bemowo). Budowa odcinka łączącego Bemowo i Wolę powinna zakończyć się w listopadzie 2021 r., ale prace opóźnił koronawirus. Wykonawca wystąpił już o aktualizację harmonogramu.

Jeśli chodzi o oba tunele – od torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich do torów odstawczych stacji C6 Księcia Janusza – wykonawca liczy, że uda się zakończyć je w tym roku. Jak podkreślał w lipcu Bartosz Sawicki, rzecznik firmy wykonawcy, firmy Gulemark: „Trudniejszym etapem będzie przejście pod wiaduktem na styku Woli i Bemowa nad dużą linią obwodową. Wszystko będzie się odbywało pod ruchem”.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony