Partnerzy serwisu:

Metro Moskiewskie kupuje 1360 wagonów

Witold Urbanowicz 24.06.2020

Metro Moskiewskie kupuje 1360 wagonów
fot. Mos.ru
Przedsiębiorstwo Moskowskij Mietropololiten rozpisało przetarg na dostawy 1360 wagonów. Dostawy rozplanowano do roku 2023 r. Nowe wagony zostaną skierowane do obsługi trzech linii.
Dostawy 1360 wagonów „nowego pokolenia” zaplanowano w latach 2020-2023 r. Obsłużą one nowo budowane linie, a także zastąpią tabor eksploatowany na istniejących liniach. Przede wszystkim nowe składy zostaną wprowadzone do ruchu na liniach Kolcewaja, Kałużsko-Riżskaja oraz Balszaja Kolcewaja.

Pociągi charakteryzować się będą większą pojemnością – każdy z nich pomieści ponad 2,2 tys. osób. Nowe wagony mają być bardziej nowoczesne niż obecnie wprowadzone do ruchu wagony serii Moskwa. Priorytetem jest, jak zapewnia spółka, komfort i bezpieczeństwo pasażerów. Dlatego też szczególną uwagę poświęcono systemom dezynfekcji powietrza i kontroli temperatury w pojeździe czy redukcji hałasu i wibracji. W systemach klimatyzacji będą wykorzystywane lampy ultrafioletowe, niszczące bakterie i wirusy.

W każdym pociągi znajdzie się więcej monitorów, ponad 360 sztuk portów USB do ładowania urządzeń mobilnych. Szerokość przejść między wagonami zwiększy się z 1 m do 1,6 m, a drzwi – z 1,4 do 1,6 m. Po raz pierwszy pociągi zostaną wyposażone w szerokie boczne wyświetlacze.

Moskwa sukcesywnie modernizuje swój tabor. Od 2017 r. do ruchu wprowadzane są składy serii Moskwa (81-765/766/767). Nowe pociągi pozwoliły na wycofanie w tym roku wagonów serii Jeż3 (Еж-3) i Jem508T (Ем-508Т), kursujących jeszcze od lat 70. i kursujących do niedawno po linii Tagansko-Krasnopriesnienskaja. Jak podaje Moskwa, celem jest wymiana 80% taboru w perspektywie do 2023 r. Średnia wieku eksploatowanych pociągów spadnie wówczas do 7 lat. 
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony