Partnerzy serwisu:

Metro kupuje energię na 2020 r.

Witold Urbanowicz 30.08.2019

Metro kupuje energię na 2020 r.
fot. MJ
Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na dostawcę energii elektrycznej w 2020 r. dla I i II linii metra, z uwzględnieniem nowych podstacji znajdujących się na gotowym odcinku na Targówek oraz powstającym odcinku na Wolę. Zapotrzebowanie określono na ok. 139 tys. MWh.
Metro ogłosiło przetarg na dostawy energii elektrycznej w 2020 r. Szacowane zużycie energii elektrycznej w 2020 r. wynosi 138 700 MWh (+/- 5%)w taryfie B21 i 300 MWh (+/- 10%) w taryfie C21. Termin składania ofert mija 16 września, a jedynym kryterium wyboru jest cena.

Średnie prognozowane zużycie energii dla dnia roboczego w miesiącach letnich wynosi 393 MWh, by wzrosnąć do 453 MWh w zimie. Dla soboty wartości te wynoszą odpowiednio 314 i 337 MWh, natomiast dla niedzieli – 295 i 325 MWh. Największe godzinowe zużycie prądu – w ilości 24 MWh – Metro notuje w dni robocze w miesiącach zimowych pomiędzy godz. 8 i 9 rano. Natomiast najmniejsza zarejestrowana wartość – 8 MWh – dotyczy niedzieli w lecie pomiędzy godz. 1 i 2, 2 i 3 oraz 3 i 4 w nocy.

Obecnie Metro posiada 19 podstacji trakcyjno-energetycznych, stanowiących punkt odbioru energii w taryfie B21. Zlokalizowane są one na terenie STP Kabaty (2x1200 kW) oraz na stacjach A1 Kabaty (1x1150 kW i 1x900 kW), A3 Imielin (2x1090 kW), A5 Ursynów (2x1090 kW), A7 Wilanowska (2x1090 kW), A9 Racławicka (2x1090 kW), A11 Politechnika (2x1090 kW), A13 Centrum (2x1090 kW), A15 Ratusz (1x1090 kW, 1x900 kW), A17 Dworzec Gdański (2x260 kW, 2x900 kW), A18 Plac Wilsona (2x1090 kW), A20 Słodowiec (2x900 kW), A22 Wawrzyszew (2x900 kW), A23 Młociny (2x900 kW), C9 Rondo Daszyńskiego (2x1300 kW), C11 Świętokrzyska (2x1300 kW), C13 Centrum Nauki Kopernik (2x1300 kW), C15 Dworzec Wileński (2x1300 kW) oraz C17 Targówek Mieszkaniowy (2x1300 kW). W przyszłym roku dojdzie też dwudziesta podstacja na stacji C7 Młynów (2x1000 kW). Za przyłącza na niemal wszystkich stacjach odpowiada Innogy Stoen Operator. Wyjątkiem jest część przyłączy na stacjach Ratusz i Dworzec Gdański, które są w gestii PKP Energetyka.

W poprzednim przetargu – na 2019 r. – Metro szacowało zapotrzebowanie na 117 700 MWh (+/-10%) w taryfie B21 i 300 MWh (+/-10%) w taryfie C21 oraz opcjonalnie dodatkowe 7000 MWh w taryfie B21. Postepowanie wygrała firma Elektrix, która proponowała dostawy za 50,3 mln zł brutto. Opcja w zeszłorocznym przetargu oraz wzrost zapotrzebowania w 2020 roku związane są z przedłużeniem II linii metra do stacji C18 Trocka, które nastąpić ma we wrześniu.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony