Partnerzy serwisu:

Metro. Koniec drążenia tuneli na Woli. Maria na Rondzie Daszyńskiego

Witold Urbanowicz 03.09.2018

arrow
arrow
Metro. Koniec drążenia tuneli na Woli. Maria na Rondzie Daszyńskiego
tarcza Maria na stacji Rondo Daszyńskiego Fot. Witold Urbanowicz
Metro. Koniec drążenia tuneli na Woli. Maria na Rondzie Daszyńskiego
Metro. Koniec drążenia tuneli na Woli. Maria na Rondzie Daszyńskiego
Metro. Koniec drążenia tuneli na Woli. Maria na Rondzie Daszyńskiego
Metro. Koniec drążenia tuneli na Woli. Maria na Rondzie Daszyńskiego
Metro. Koniec drążenia tuneli na Woli. Maria na Rondzie Daszyńskiego
Metro. Koniec drążenia tuneli na Woli. Maria na Rondzie Daszyńskiego
Metro. Koniec drążenia tuneli na Woli. Maria na Rondzie Daszyńskiego
Metro. Koniec drążenia tuneli na Woli. Maria na Rondzie Daszyńskiego
Metro. Koniec drążenia tuneli na Woli. Maria na Rondzie Daszyńskiego
Metro. Koniec drążenia tuneli na Woli. Maria na Rondzie Daszyńskiego
Metro. Koniec drążenia tuneli na Woli. Maria na Rondzie Daszyńskiego
W poniedziałek 3 września druga z tarcz TBM – Maria – przebiła się do szybu demontażowego za stacją C9 Rondo Daszyńskiego. Oznacza to, że oba tunele na budowanym zachodnim odcinku II linii metra od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego są już wydrążone.
Dzisiaj, dwa i pół tygodnia po Krystynie, do komory demontażowej za stacją C9 Rondo Daszyńskiego przebiła się tarcza Maria. Zaczęła "wgryzać się" w ścianę w swoim finałowym przebijaniu ok. 11.30, a dziurę na stację wydrążyła o 13.27. Jej zadaniem było wydrążenie tunelu południowego II linii metra od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego. W przyszłości będą nim jeździć pociągi z Woli do centrum, na Pragę i Targówek. Tarcza zaczęła wykonywać swój ostatni odcinek, od stacji C8 Płocka, liczący 961 m, w nocy z 13 na 14 lipca.



Prace przy drążeniu tunelu na odcinku zachodnim II linii metra na Wolę rozpoczęły się w połowie lutego. Wówczas z komory startowej przy stacji C6 Księcia Janusza wystartowała Krystyna, której zadaniem było wydrążenie tunelu północnego, przeznaczonego dla pociągów jadących z centrum na Wolę. W sumie maszyna do wykonania miała 2541 m, podzielone na trzy odcinki tunelowe. Mniej więcej miesiąc później dołączyła do niej Maria, wykonująca równoległy tunel południowy. Maria wydrążyć musiała, z uwagi na krzywiznę trasy, 2545 m tunelu. Pierwotnie zakładano, że tarcze dotrą do Ronda Daszyńskiego odpowiednio w listopadzie i grudniu tego roku. Dobre tempo drążenia pozwoliło jednak na znacznie przyspieszenie harmonogramu o 3-4 miesiące.

Wszystkie prace budowlane na odcinku zachodnim II linii od stacji C9 Rondo Daszyńskiego do stacji C6 Księcia Janusza powinny zakończyć się w listopadzie 2019 r. Otwarcie nastąpi po odbiorach technicznych, które mogą potrwać kilka miesięcy.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony