Partnerzy serwisu:

Mercedes-Benz dostarczył 55.555 autobus z rodziny Citaro

Redakcja 02.12.2019

Mercedes-Benz dostarczył 55.555 autobus z rodziny Citaro
fot. Mercedes
Rekord dla Mercedes-Benz: wyprodukowano 55.555 autobusów Citaro. A autobus jubileuszowy to eCitaro przeznaczony do portowego miasta Trellerborg w południowej Szwecji.
Mercedes-Benz chwali się wielkim wydarzeniem w historii niskopodłogowego autobusu Citaro: dzisiaj dostarczono 55.555 egzemplarz miejskiego autobusu tej serii. Jubileuszowy autobus to całkowicie elektryczny eCitaro, który będzie jeździć po szwedzkich drogach w spółce Bergkvarabuss AB, w portowym mieście Trelleborg.

– Citaro to kamień milowy w historii autobusów. A wraz z pojawieniem się eCitaro rozpoczął się nowy etap rozwoju autobusów. Jest to nasza odpowiedź na zapotrzebowanie na ciche i lokalnie bezemisyjne autobusy miejskie. W konsekwencji miasta stają się o wiele lepszymi miejscami do życia – mówi Roman Biondi, kierownik sprzedaży w Daimler Buses.

Jubileuszowy autobus stanowi część zamówienia dziesięciu pojazdów eCitaro dla Trelleborg w. Jest to drugie zamówienie na eCitaro złożone przez Bergkvarabuss AB. Spółka ta z siedzibą w Kalmar na południowym wybrzeżu Szwecji nad Morzem Bałtyckim prowadzi działalność w zakresie wszelkich rodzajów podróży autobusowych, czy to autobusami szkolnymi, regularnymi liniami autobusowymi, czy też liniami miejskimi. Bergkvarabuss AB obsługuje transfery autobusowe do statków wycieczkowych w portowych miastach w Szwecji. Spółka posiada ponad 30 oddziałów w Szwecji, Danii i Niemczech oraz flotę składającą się z ponad 1000 autobusów, co czyni ją największą prywatną spółką autobusową w całej Europie.

Wyposażony luksusowo i bezpiecznie

Jak przekonuje producent, wszechstronne i ekskluzywne wyposażenie jubileuszowego autobusu dla spółki Bergkvarabuss AB demonstruje zarówno wysoki poziom komfortu, jak i indywidualizm autobusu eCitaro Mercedes-Benz. Pojazd ma wyjątkowo elegancki wygląd dzięki przyciemnionym podwójnie przeszklonym szybom bocznym i dodatkowym szybom bocznym nisko osadzonym między osiami. Dzwonek ostrzegający przechodniów uświadamia im obecność tego cichego autobusu elektrycznego.

Pojazd wyposażony jest w dwie pary przesuwno-obrotowych drzwi ze składanymi rampami dla pasażerów z ograniczeniami ruchowymi. W pełni klimatyzowane wnętrze wyposażone jest w siedzenia InterStar Eco przeznaczone dla podróży międzymiastowych, oraz naturalne oświetlenie, gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych i poszycie boczne z filcu igłowanego. Pasażerowie niedosłyszący lub głusi korzystają z obecności procesora dźwięku.

Ponadto eCitato jest wyposażone w asystenta skrętu Sideguard Assist, aktywnego asystenta hamowania Preventive Brake Assist i elektroniczny program stabilizacji ESP. Dzięki dwunastu zestawom baterii o całkowitej pojemności 292 kWh, eCitaro nawet w klimacie skandynawskich zim osiąga zadowalające parametry w zakresie przebywanych odległości.

Historia Mercedes-Benz Citaro

55 555. autobus Citaro stanowi kolejną kulminację w oszałamiającej historii tego niskopodłogowego autobusu miejskiego spółki Mercedes-Benz. Pojazd pierwszej generacji został zaprezentowany w 1997 r. i zwiastował przejście w stronę przyjaznych dla pasażera autobusów niskopodłogowych.

Po sprzedaży ponad 32.000 pojazdów, w roku 2011 pojawiła się druga generacja Citaro, która nadal opierała się na mocnych atutach bestselerowego oryginału. Był to pierwszy autobus miejski na świecie spełniający standard emisji Euro VI w 2012 roku. Ostatnio producent wprowadził do eksploatacji w pełni elektryczny autobus eCitaro. Przedstawiony w zeszłym roku model ten jest już z powodzeniem eksploatowany w kilku europejskich miastach.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony