Partnerzy serwisu:

MAN i Solaris rywalizują o zlecenie dla PKM Gliwice

Witold Urbanowicz 14.01.2020

MAN i Solaris rywalizują o zlecenie dla PKM Gliwice
fot. PKM Gliwice
PKM w Gliwicach otworzyło oferty w przetargu na dostawę dziesięciu autobusów 12-metrowych. O zamówienie, na realizację którego przeznaczono ok. 10 miesięcy, ubiegają się firmy MAN i Solaris. Producenci mogli dostać dodatkowe punkty za zaoferowanie pojazdów hybrydowych.
Przedmiotem przetargu jest dostawa dziesięciu autobusów dwuosiowych o długości 11,8-12,2 m. Pojazdy mają pomieścić min. 91 osób, z czego 25% na miejscach siedzących. Pojazd ma być niskopodłogowy, bez stopni w wejściach. Przewidziano trzy pary drzwi w układzie 2-2-2. Wymagane są klimatyzacja, ogrzewanie, wentylacja, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, monitoring, kasowniki, system dynamicznej informacji pasażerskiej z wyświetlaczami i nagłośnieniem, instalacja pod ŚKUP.

W pojeździe ma być zainstalowany ogranicznik prędkości do 80 km/h. Zamawiający preferuje autobusy hybrydowe, z rekuperacją energii. W takim pojeździe silnik spalinowy ma być wspierany przez silnik elektryczny, którego moc znamionowa wynosi co najmniej 10 kW.

W postępowaniu wpłynęły dwie oferty. W budżecie określonym na kwotę 11,685 mln zł brutto zmieścił się jedynie Solaris, który zaoferował dostawy za 11,427 mln zł brutto. Konkurent – firma MAN – jest gotowy zrealizować zamówienie za 12,288 mln zł brutto. Solaris zaoferował też lepsze warunki gwarancji – 15 lat zamiast 10 lat w przypadku nadwozia i szkieletu kratownicy, a także 60 miesięcy zamiast 36 miesięcy w przypadku powłoki lakierniczej.

O wyborze zdecyduje cena (50%), ocena techniczna (20%), ekologia (20%), gwarancja i serwis (5%), ceny wybranych części zamiennych (5%). W ocenie technicznej pod uwagę branych będzie 16 podkryteriów (m.in. materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych karoserii, pojemność skokowa silnika, wyposażenie pojazdu w zależną oś I, podział szyby czołowej, podział zewnętrzny ścian bocznych, materiał, z którego wykonane jest poszycie zewnętrzne dachu nadwozia, liczba wszystkich miejsc, udział procentowy liczby miejsc do siedzenia dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi, ilość czynnika chłodniczego w układzie systemu klimatyzacji, zaoferowanie systemu klimatyzacji z ułatwionym dostępem, spełnienie wymogów dot. ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego i wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich, a także w odniesieniu do palności części, podział okien awaryjnych. Dodatkowe punkty można otrzymać w przypadku, gdy silnik i pojazd mają jednego producenta. Ponadto punktowane będzie zaoferowanie pojazdu hybrydowego).

Na realizację zamówienia przeznaczono 310 dni. Pierwszy autobus powinien zostać dostarczony najwcześniej we wrześniu 2020 roku.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony