Partnerzy serwisu:

MAN i Solaris rywalizują o zlecenie dla PKM Gliwice

Witold Urbanowicz 14.01.2020

MAN i Solaris rywalizują o zlecenie dla PKM Gliwice
fot. PKM Gliwice
PKM w Gliwicach otworzyło oferty w przetargu na dostawę dziesięciu autobusów 12-metrowych. O zamówienie, na realizację którego przeznaczono ok. 10 miesięcy, ubiegają się firmy MAN i Solaris. Producenci mogli dostać dodatkowe punkty za zaoferowanie pojazdów hybrydowych.
Przedmiotem przetargu jest dostawa dziesięciu autobusów dwuosiowych o długości 11,8-12,2 m. Pojazdy mają pomieścić min. 91 osób, z czego 25% na miejscach siedzących. Pojazd ma być niskopodłogowy, bez stopni w wejściach. Przewidziano trzy pary drzwi w układzie 2-2-2. Wymagane są klimatyzacja, ogrzewanie, wentylacja, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, monitoring, kasowniki, system dynamicznej informacji pasażerskiej z wyświetlaczami i nagłośnieniem, instalacja pod ŚKUP.

W pojeździe ma być zainstalowany ogranicznik prędkości do 80 km/h. Zamawiający preferuje autobusy hybrydowe, z rekuperacją energii. W takim pojeździe silnik spalinowy ma być wspierany przez silnik elektryczny, którego moc znamionowa wynosi co najmniej 10 kW.

W postępowaniu wpłynęły dwie oferty. W budżecie określonym na kwotę 11,685 mln zł brutto zmieścił się jedynie Solaris, który zaoferował dostawy za 11,427 mln zł brutto. Konkurent – firma MAN – jest gotowy zrealizować zamówienie za 12,288 mln zł brutto. Solaris zaoferował też lepsze warunki gwarancji – 15 lat zamiast 10 lat w przypadku nadwozia i szkieletu kratownicy, a także 60 miesięcy zamiast 36 miesięcy w przypadku powłoki lakierniczej.

O wyborze zdecyduje cena (50%), ocena techniczna (20%), ekologia (20%), gwarancja i serwis (5%), ceny wybranych części zamiennych (5%). W ocenie technicznej pod uwagę branych będzie 16 podkryteriów (m.in. materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych karoserii, pojemność skokowa silnika, wyposażenie pojazdu w zależną oś I, podział szyby czołowej, podział zewnętrzny ścian bocznych, materiał, z którego wykonane jest poszycie zewnętrzne dachu nadwozia, liczba wszystkich miejsc, udział procentowy liczby miejsc do siedzenia dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi, ilość czynnika chłodniczego w układzie systemu klimatyzacji, zaoferowanie systemu klimatyzacji z ułatwionym dostępem, spełnienie wymogów dot. ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego i wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich, a także w odniesieniu do palności części, podział okien awaryjnych. Dodatkowe punkty można otrzymać w przypadku, gdy silnik i pojazd mają jednego producenta. Ponadto punktowane będzie zaoferowanie pojazdu hybrydowego).

Na realizację zamówienia przeznaczono 310 dni. Pierwszy autobus powinien zostać dostarczony najwcześniej we wrześniu 2020 roku.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony