Partnerzy serwisu:

Malbork zamawia elektryki. Pomóc ma program Gepard

Przemysław Farsewicz 08.11.2019

Malbork zamawia elektryki. Pomóc ma program Gepard
fot. PF
Trwa postępowanie przetargowe na zakup autobusów elektrycznych. Miasto chce je pozyskać przy pomocy z programu GEPARD. Zamówienie obejmuje także stacje ładowania.
Miejski Zakład Komunikacji w Malborku chce pozyskać 5 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych. Przetarg podzielono na dwie części. Pierwsza dotyczy taboru, zaś druga, dostawy stacji ładowania autobusów. Jedna z nich ma stanąć na pętli autobusowej Wielbark Cmentarz w Malborku i mieć minimalną moc wyjściową 190 kW. Zaplanowano także trzy stacje o wolnym ładowaniu mocy minimum 80 kW. Wykonawca stworzy dodatkowo system monitorowania wszystkich stacji i przeszkoli pracowników MZK w zakresie podstawowej obsługi urządzeń. Obie części zamówienia określono do realizacji do 30 listopada 2020 roku.

Autobusy, które zamawia Malbork, mają mieć całkowicie niską podłogę. Długość ma być standardowa w przedziale od 11,5 do 12,3 m. Przewidziano w pojeździe 70 miejsc, w tym co najmniej 26 siedzących. Wejście do pojazdu mają zapewnić trzy pary podwójnych drzwi. Autobus nie może być prototypem, a części użyte do produkcji w 50% mają pochodzić z krajów Unii Europejskiej.

Zamawiający dopuszcza zastosowanie napędu poprzez zamontowanie jednego lub wielu silników elektrycznych z zastrzeżeniem, że moc sumaryczna ma wynosić minimum 160 kW. Zaznaczono, że napęd ma być dobrze wyizolowany akustycznie. Zastosowane baterie mają być przystosowane do szybkiego ładowania mocą 200 kW o pojemności nie mniejszej niż 145 kWh. Autobus będzie ładowany pantografem odwróconym. Po 6 latach eksploatacji pojazd musi przejechać na jednym naładowaniu baterii (uwzględniając spadek pojemności 20%) minimum 80 km.

W przestrzeni pasażerskiej standardowo znajdzie się miejsce na wózek dziecięcy i wózek inwalidzki. Drzwi mają być otwierane przyciskiem. W środku zamontowany zostanie kasownik biletów papierowych oraz jedna tablica diodowa LED o czerwonym kolorze świecenia. Poza monitoringiem, zaplanowano także montaż dwóch portów USB 2.0 w przestrzeni pasażerskiej i jednego w kabinie kierowcy.

Składanie ofert upływa 21 listopada. Część autobusowa będzie podlegała ocenie pod kątem ceny (75 proc.) i specyfikacji technicznej (25 proc.). Zamawiający sprawdzi okres gwarancji całopojazdowej, okres gwarancji na magazyn energii, liczbę wszystkich miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi, wysokość pojazdu z uwzględnieniem urządzeń zamontowanych na dachu oraz zużycie energii elektrycznej przez autobus wg testu SORT-2. Część związana z dostawą ładowarek będzie oceniana pod kątem ceny (80 proc.) i warunków gwarancji i serwisu (20 proc.).

MZK w Malborku zaznacza, że stara się o częściowe finansowanie projektu w ramach środków, którymi dysponuje NFOŚiGW w programie GEPARD. Jeżeli zamawiający nie otrzyma dofinansowania, będzie miał prawo unieważnić postępowanie.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony