Partnerzy serwisu:

Malaga. Alstom też chce ładować autobusy z jezdni

jd/inf. pras. 26.09.2019

arrow
arrow
Malaga. Alstom też chce ładować autobusy z jezdni
fot. Alstom
Malaga. Alstom też chce ładować autobusy z jezdni
Malaga. Alstom też chce ładować autobusy z jezdni
Alstom zaprezentował dziś w Maladze swoje najnowsze innowacyjne rozwiązanie w zakresie systemów zasilania naziemnego SRS, przeznaczone dla autobusów elektrycznych. Premiera odbyła się na przystanku autobusowym zlokalizowanym przed wejściem do Instytutu Inżynierii Uniwersytetu w Maladze w ramach projektu pilotażowego PALOMA. System wyposażono w zasilanie o mocy 200kW. Jest kompatybilny z dwunastometrowym autobusem elektrycznym Linkker obsługującym linię autobusową nr 1, należącym do lokalnego przewoźnika EMT.
PALOMA (Prototype for Alternative Operation of Mobility Assets) to projekt pilotażowy współfinansowany z UE w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz funduszy hiszpańskiego Centrum Rozwoju Technologii Przemysłowych (CDTI). Alstom przewodniczy konsorcjum, w którego skład wchodzą Endesa, hiszpański dostawca mediów, oraz Mansel, wykonawca systemów elektryfikacji. Współpracuje też z władzami miasta, przewoźnikiem EMT Malaga i Uniwersytetem w Maladze. Celem projektu jest opracowanie pierwszego na świecie prototypu automatycznego systemu szybkiego zasilania naziemnego, umożliwiającego pracę w pełni zelektryzowanych autobusów.

SRS to przewodowy, naziemny system zasilania stacjonarnego umożliwiający automatyczne zasilanie wyposażenia pokładowego z poziomu nawierzchni w ciągu zaledwie kilku minut w trasie, podczas postoju na przystanku lub podczas przerwy na zajezdni. To naziemne rozwiązanie nie wymaga instalacji napowietrznej infrastruktury w miastach, dzięki czemu pozwala zachować architektoniczną estetykę krajobrazu miejskiego. Z kolei w przypadku zajezdni system SRS pozwala uniknąć kosztów związanych z budową napowietrznej sieci trakcyjnej.



Dzięki dostępowi do systemu z poziomu pokładu dostosowanemu do istniejących kanałów w warsztatach, zapewnia maksymalną łatwość utrzymania. System SRS jest interoperacyjny. Został opracowany tak, aby mógł być wykorzystywany we flotach różnych rodzajów autobusów. Nie jest to zastrzeżona technologia, więc nadaje się do wykorzystania niezależnie od producenta czy zmian w technologiach akumulatorowych.

SRS dla autobusów elektrycznych powstał w oparciu o technologię zasilania statycznego SRS Alstomu dla pociągów, która jest już stosowana w Nicei we Francji, gdzie okazała się skutecznym rozwiązaniem. Od ponad 15 lat Alstom opracowuje i wdraża rozwiązania z zakresu zasilania bez sieci trakcyjnej, umożliwiające pełną integrację architektoniczną tramwajów w historycznych centrach miast. Systemy APS i SRS zostały już dostarczone do 12 miast na całym świecie, gdzie dotychczas umożliwiły tramwajom pokonanie ponad 40 milionów kilometrów tras.

PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Mobilność
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony