Partnerzy serwisu:

Lublin: „Stawiamy na elektromobilność”. Sieć trolejbusowa m.in. na os. Widok

Kasper Fiszer 11.08.2020

Lublin: „Stawiamy na elektromobilność”. Sieć trolejbusowa m.in. na os. Widok
Trolejbus w Lubliniefot. Szater, lic. CC BY-SA 3.0
Lubelski ZTM zapowiada budowę przynajmniej dwóch nowych odcinków sieci trolejbusowej i dwóch podstacji trakcyjnych. Miasto zamierza także kontynuować zakupy taborowe, stawiając na pojazdy z dodatkowym zasilaniem bateryjnym. W perspektywie roku 2030 zakładane jest natomiast istotne zwiększenie znaczenia autobusów elektrycznych, przede wszystkim jednak kosztem tych spalinowych.
W ostatnich latach w Lublinie zrealizowano szereg inwestycji w poprawę jakości komunikacji trolejbusowej. Wśród nich można wymienić nie tylko budowę nowych odcinków sieci trakcyjnej, ale też praktycznie całkowitą wymianę parku taborowego. Wśród nowych pojazdów pojawiły się także wozy przegubowe. Miejski organizator przewozów zapewnia przy tym, że rozwój tego środka transportu będzie kontynuowany.

Będą kolejne trolejbusy bateryjne

– W najbliższych latach planujemy budowę brakujących odcinków istniejących trakcji trolejbusowych, np. dojazdy do pętli przy os. Widok czy przy ul. Wróblej – poinformował nas Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie pytany o planowane inwestycje infrastrukturalne w perspektywie najbliższych kilku lat. Miasto chce wybudować także dwie nowe podstacje trakcyjne obejmujące odpowiednio odcinki Mełgiewska i Czechów. Układ połączeń trolejbusowych będzie mógł zostać rozwinięty jednak mocniej, niż wynikałoby z samego faktu rozbudowy sieci.

– W przyszłości mamy zamiar zakupić trolejbusy z napędem alternatywnym bateryjnym – wskazują bowiem służby prasowe ZTM. Pojazdy tego rodzaju są już od kilku lat eksploatowane przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, co pozwala na obsługę paru odcinków ulic, nad którymi nie rozwieszono sieci trakcyjnej. Miasto nie wskazało na razie szczegółów dotyczących planów dostaw.

Rozwiązanie przyszłości to elektrobus?

Polityka miejska zakłada przy tym zwiększenie znaczenia pojazdów bezemisyjnych (czyli także autobusów elektrycznych) w obsłudze komunikacji miejskiej. – Stawiamy na elektromobilność – deklaruje organizator komunikacji. Zapowiada przy tym, że znaczący wzrost ich udziału w ogólnej strukturze przewozów ma nastąpić w 2022 r.

W związku z dużymi inwestycjami poczynionymi w ostatnich latach miasto nie rozważa obecnie wariantu odejścia od trakcji trolejbusowej na rzecz elektrobusów. – Znaczące zmiany w tym zakresie mogą nastąpić po 2030 r. – zastrzega jednak ZTM. Wówczas przewidywany jest znaczący wzrost znaczenia autobusów elektrycznych kosztem tych z tradycyjnym napędem spalinowym.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony