Partnerzy serwisu:

Lublin rozstrzygnął przetarg na dostawy elektrobusów. Jednak bez niespodzianki

Witold Urbanowicz 06.05.2021

Lublin rozstrzygnął przetarg na dostawy elektrobusów. Jednak bez niespodzianki
fot. UM Lublin
Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie rozstrzygnął przetarg na dostawy siedmiu autobusów elektrycznych klasy mega wraz z ładowarkami do rozmieszczenia na terenie zajezdni. O zamówienie ubiegały się dwa podmioty. Zamawiający postanowił dopłacić i wybrać ofertę Solarisa.
ZTM w Lublinie wymaga pojazdów o długości 17,5-18,75 m, mieszczących co najmniej 120 osób, w tym min. 40 na miejscach siedzących, z czego 10 będzie dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Pojazdy powinny posiadać cztery pary drzwi dwuskrzydłowych (po dwie na człon). Wymagana jest niska podłoga na całej długości, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Autobus powinien być klimatyzowany. Wymagane jest ogrzewanie mieszane elektryczno-spalinowe. W pojeździe powinny znaleźć się żółte poręcze oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Wymagane są okna przesuwne, monitoring, biletomat, kasowniki, system informacji pasażerskiej z ekranami LCD, LED i automatycznymi zapowiedziami głosowymi, nagłośnienie, system zliczania pasażerów.

Zalecany jest jeden centralny silnik, zabudowany przed osią napędową, napędzający most napędowy. Dopuszczone jest jednak rozwiązanie z dwoma silnikami trakcyjnymi o identycznych parametrach, zabudowanymi w portalowej osi napędowej. Całkowita moc silnika bądź silników wynosić musi co najmniej 240 kW. Wymagane są baterie litowo-jonowe o pojemności min. 150 kWh, pozwalające na przejechanie 40 km między doładowywaniami. W skład zamówienia wchodzi dostawa trzech ładowarek podwójnych (umożliwiających ładowanie jednego autobusu mocą min. 120 kW lub dwóch mocą min. 60 kW) oraz jednej ładowarki pojedynczej, stacjonarnych małej mocy, przeznaczonych do ładowania wolnego (do ładowania pojazdu mocą min. 60 kW). Ponadto pojazdy powinny być wyposażone w złącze pantografowe na dachu. Zamawiający zaleca też montaż paneli fotowoltaicznych o mocy min. 1 kWp dla poprawy bilansu energetycznego.

Oferty poznaliśmy pod koniec marca. Solaris Bus & Coach zaoferował 22,799 mln zł brutto, natomiast konsorcjum OPF i BKM-Ukraina, oferujące rozwiązania białoruskiej firmy Biełkommunmasz – 28,522 mln zł brutto.

Obie oferty przewyższały budżet określony na kwotę 21,600 mln zł brutto. Ostatecznie zamawiający dopłacił i wybrał ofertę firmy Solaris. Konkurencyjna, ukraińsko-białoruska oferta została odrzucona. Zamówienie powinno zostać zrealizowane do końca maja 2023 r.


PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony