Partnerzy serwisu:

Lublin. Mera Systemy i R&G Plus z umową na bilet elektroniczny

jd/inf. pras. 28.12.2019

Lublin. Mera Systemy i R&G Plus z umową na bilet elektroniczny
fot.
Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie oraz konsorcjum firm Mera Systemy sp. z o.o. i R&G Plus sp. z o.o., podpisały umowę na zaprojektowanie, dostawę, konfigurację i wdrożenie systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej. Wartość kontraktu to ponad 15 mln zł brutto.
Nowy system projektowany będzie w zakresie dotyczącym obsługi transportu – głównie sprzedaży biletów. Założeniem na przyszłość jest możliwość integracji innych usług miejskich z systemem, w tym także sprawnej identyfikacji osób rozliczających w Lublinie PIT, co ma znaczenie w kontekście planów miasta w stworzeniu projektu dającego dodatkowe korzyści osobom, które ten PIT rozliczą w Lublinie.

W ramach nowego systemu, już w sierpniu 2021 r. uruchomione zostaną nowoczesne, niedostępne dotychczas w lubelskiej komunikacji miejskiej metody pobierania opłat. Pasażerowie będą mogli skorzystać z nowej oferty taryfowej. Możliwe będzie wprowadzenie m.in. degresywnej taryfy przystankowej (check in/out). W praktyce oznacza to, że pasażer zapłaci za tyle przystanków, ile przejechał. Ponadto zostanie uruchomiona możliwość zakupu biletów okresowych na dowolną, zadaną liczbę dni. Z kolei rozwiązanie w postaci elektronicznej portmonetki pozwoli na gromadzenie środków w celu zakupu biletów.

Specjalnie dla pasażerów zostanie zaprojektowana aplikacja mobilna, tzw. „karta w komórce”. Dzięki aplikacji pasażer będzie miał możliwość sprawdzenia wszelkich danych dotyczących jego konta (historia transakcji, stan doładowania), skorzystania z „planera podróży”, który będzie sugerował najkorzystniejszy bilet dla danego przejazdu, czy zakupu biletów z nowej oferty taryfowej.

Nowy system uwzględnia również zakup na własność Gminy Lublin tzw. „infrastruktury twardej”, m.in. 55 biletomatów stacjonarnych oraz doposażenie 50 pojazdów w biletomaty mobilne. Pojazdy komunikacji miejskiej zostaną również wyposażone w czytniki zbliżeniowych kart płatniczych umożliwiające proste pobranie opłaty za przejazd bezpośrednio z karty bankowej.

Nowy system będzie mieć tzw. „budowę kontocentryczną” co oznacza, że każdy użytkownik będzie miał swoje konto i wszelkie operacje, takie jak: zakup biletów, usług, płatności, skasowania, ewentualne punkty w programie lojalnościowym, zapisywane będą on-line w systemie centralnym. Karta, aplikacja nie będą fizycznym nośnikiem, a będą jedynie identyfikatorem użytkownika.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Integracja biletowa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony