Partnerzy serwisu:

Lublin: Dwóch chętnych na dostawy trolejbusów. Brakuje kilku milionów

Witold Urbanowicz 13.04.2018

Lublin: Dwóch chętnych na dostawy trolejbusów. Brakuje kilku milionów
fot. Martyn Janduła
ZTM w Lublinie otworzył oferty w przetargu na dostawy dziesięciu 12-metrowych trolejbusów z bateriami umożliwiającymi przejazd co najmniej 10 km bez zasilania z sieci trakcyjnej. O zamówienie ubiegają się Solaris oraz Ursus. Pojazdy mają zostać dostarczone do września 2019 r.
Przedmiotem przetargu jest zakup 10 trolejbusów o długości 11,5-12,5 m. Pojazdy mają pomieścić co najmniej 75 podróżnych, w tym 29 na miejscach siedzących. Wymagana jest niska podłoga na całej długości trolejbusu, bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu oraz w drzwiach trolejbusu. Maksymalna wysokość podłogi od powierzchni ziemi wynosi 340 mm. W trolejbusie powinny być trzy pary drzwi. Pojazd będzie wyposażony w monitoring, biletomat, nagłośnienie, informację pasażerską, system zliczania pasażerów, klimatyzację.

Wymagany jest silnik trakcyjny o mocy 150 kW. Ponadto trolejbusy mają być wyposażone w układ jazdy autonomicznej, w którym źródłem energii są baterie trakcyjne litowo-jonowe oparte na ogniwach elektrochemicznych litowo-niklowomanganowo-kobaltowych lub równoważnych. Baterie mają umożliwiać przejazd co najmniej 10 km przy uruchomionym ogrzewaniu lub klimatyzacji oraz 15 km przy wyłączonym ogrzewaniu lub klimatyzacji.

Dzisiaj (13 kwietnia) minął termin składania ofert. O zamówienie ubiegają się dwie firmy. Solaris Bus & Coach zaproponował kwotę 23,370 mln zł brutto, natomiast konsorcjum Ursus Bus i Ursus jest gotowe dostarczyć pojazdy za 21,734 mln zł brutto. Obie te kwoty przekraczają zaplanowany budżet w wysokości 18,450 mln zł brutto.

Zamawiający teraz musi podjąć decyzję, czy jest w stanie zwiększyć budżet. O wyborze zadecydują cena (60%), warunki gwarancji (25%), warunki techniczne (10%), ekologia (3%), komfort (2%). W zakresie warunków technicznych pod uwagę będą brane pojemność energetyczna baterii trakcyjnych i podtrzymanie zasilania silników sprężarek klimatyzatorów podczas przejazdu przez izolatory sekcyjne sieci trakcyjnej. W przypadku ekologii – średnie zużycie energii przez trolejbus w warunkach ruchu miejskiego przy wyłączonym ogrzewaniu i klimatyzacji, a komfortu – liczba miejsc pasażerskich siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Trolejbusy mają być dostarczone do 2 września 2019 r.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony