Partnerzy serwisu:

Londyn. Siemens będzie zarządzał strefą opłat dla aut ULEZ

Jakub Dybalski 17.05.2018

Londyn. Siemens będzie zarządzał strefą opłat dla aut ULEZ
fot. Siemens
Firma Siemens wdroży na terenie Londynu system regulujący pobieranie opłat za wstęp do strefy niskoemisyjnej (ULEZ). System będzie monitorował i kontrolował pojazdy przejeżdżające przez określone obszary, skutecznie i szybko identyfikując te, które nie spełniają norm emisji spalin dla stref niskoemisyjnych. Strefa ULEZ zacznie obowiązywać 8 kwietnia 2019 r.
ULEZ, czyli Ultra Low Emission Zone, będzie strefą wyznaczoną w centrum stolicy Wielkiej Brytanii, do której bezpłatny wjazd będą miały wyłącznie pojazdy spełniające wygórowane standardy emisji spalin. Obejmie wszystkie rodzaje pojazdów. W przypadku samochodów za darmo wjadą do niej tylko benzynowe spełniające co najmniej normę Euro 4 i diesle spełniające normę Euro 6. Właściciele aut niespełniających tych wymagań zostaną obciążeni opłatą w wysokości 12,5 funta za dzień. Ale już ciężarówki i autobusy które nie spełniają normy Euro 6 zapłacą 100 funtów dziennie.

Już dziś kierowcy płacą za wjazd do centrum Londynu. Od kilkunastu lat obowiązuje w nim strefa płatnego wjazdu (Congestion Charge Zone), za wjazd do której każdy płaci 11,5 funta. Dodatkowo, w tych samych granicach, utworzono w zeszłym roku strefę niskiej emisji, za wjazd do której pobierana jest dodatkowa opłata (tzw. T–Charge) w wysokości 10 funtów od każdego auta, którego silnik nie spełnia normy Euro 6.

ULEZ będzie obowiązywała na tym samym obszarze i zastąpi opłatę T-Charge. Poza zaostrzeniem przepisów dotyczących jakości spalin, będzie obowiązywała przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Obecna T-Charge funkcjonuje od 7.00 do 18.00 w dni powszednie.

Siemens będzie odpowiedzialny za zaprojektowanie, budowę, obsługę i 10-letni serwis nowego systemu w Londynie. Będzie on oparty o kamery i czytniki tablic rejestracyjnych, działający podobnie do systemów, które dziś pobierają opłaty CCZ i T-Charge. System sprawdzi jakość pojazdu i jeśli zajdzie taka potrzeba, obciąży jego właściciela opłatą.

– Pracujemy nad tym, aby zapewnić niezbędną infrastrukturę, która zacznie działać w 2019 r., a zlecenie tego projektu spółce Siemens gwarantuje, że terminy będą dotrzymane. Jakość powietrza w Londynie nie jest tymczasową kwestią i gdy tylko system ULEZ zostanie uruchomiony, będzie działał 24 godziny na dobę, 365 dni w roku – powiedział Paul Cowperthwaite, główny manager odpowiedzialny za system ściągania opłat od użytkowników dróg w organizacji Transport dla Londynu (TfL).

– Nasza długotrwała współpraca z TfL ma na celu zrównoważony rozwój miasta i jego okolic. Jest to pierwszy tego typu projekt w Wielkiej Brytanii i jeden z największych na świecie projektów promujących transport publiczny i zeroemisyjne pojazdy, co ma skutkować lepszą jakością powietrza i zdrowia w stolicy. Chcemy pomóc Londynowi osiągnąć cele ograniczające emisję dwutlenku węgla, aby zapewnić miastu bardziej zieloną przyszłość – powiedział Michael Peter, prezes branży Mobility w Siemens AG.

Wprowadzane zmiany oznaczają, że już od kwietnia przyszłego roku wielu kierowców za sam wjazd do centrum Londynu zapłaci 24 funty. W tym samym czasie w Polsce posłowie kłócą się, czy dać miastom możliwość ewentualnego utworzenia strefy z opłatą, która i tak nie będzie mogła przekroczyć 2,5 zł za godzinę i 25 zł dziennie. Na razie, mimo kilku prób, Sejm nie przyjął takiego rozwiązania, choć polskie miasta są w europejskiej czołówce, jeśli chodzi o zanieczyszczenie powietrza i są zatkane przez korki.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony