Partnerzy serwisu:

Łomża z ofertami na dostawę elektrobusów i infrastruktury do ładowania

Witold Urbanowicz 17.08.2021

Łomża z ofertami na dostawę elektrobusów i infrastruktury do ładowania
fot. UM Lidzbark Warmiński
Miasto Łomża otworzyło oferty w przetargu na dostawę dwóch 12-metrowych elektrobusów ze stacją ładowania. O dostawy pojazdów ubiegają się trzy podmioty, a infrastruktury – cztery. Na realizację zamówienia przeznaczono 12 miesięcy.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa dwóch fabrycznie jednoczłonowych elektrobusów oraz dwustanowiskowej stacji ładowania autobusów elektrycznych wraz z magazynem energii połączonym z punktami ładowania na terenie zajezdni MPK. Zamówienie jest podzielone na dwie części.

Zamawiający wymaga autobusu o długości 11-12,2 m, które pomieszczą min. 70 pasażerów, z czego 20 na miejscach siedzących. Wymagany układ drzwi to 2-2-2, z czego drugie i trzecie powinny być odskokowo-przesuwne. W pojeździe znajdą się nagłośnienie, gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych, wyświetlacze LED i LCD, monitoring. Wymagane są silnik elektryczny (lub zespół silników elektrycznych) o mocy min. 160 kW. Wymagany zasięg to 140 km. Przewidziano ładowanie plug-in. Wymagana minimalna pojemność baterii (akumulatorów) trakcyjnych wynosi 160kWh.

Stacja ładowania zostanie zbudowana w układzie: jedna ładowarka o mocy wyjściowej 80kW z podziałem na dwa stanowiska ładowania po 40kW.

Dzisiaj (17 sierpnia) minął termin składania ofert. W części dotyczącej autobusów wpłynęły trzy oferty. Busnex Poland, reprezentujący chińską firmę Yutong, zaproponował 5,661 mln zł brutto, Solaris – 6,642 mln zł, Volvo Bus – 8,142 mln zł. Budżet zamawiającego wynosi 5,9 mln zł brutto. W przypadku autobusów o wyborze zdecydują cena (60%), okres gwarancji całopojazdowej (10%), okres gwarancji na baterie trakcyjne (4%), zużycie energii elektrycznej (10%), pojemność akumulatorów trakcyjnych (11%), wyposażenie pojazdu (5%). Punktowane będą zabudowana kabina, jeden silnik centralny, wyposażenie pojazdu w system odzyskiwania energii, ładowanie pozapokładowe (wtedy dostawca musi dostarczyć ładowarki mobilne).

Infrastrukturę do ładowania są gotowe zapewnić cztery firmy. Zeus z Warszawy proponuje 1,277 mln zł, Ekoenergetyka-Polska z Zielonej Góry – 1,577 mln zł, Enika z Łodzi – 2,049 mln zł, Elektrometal z Cieszyna – 2,435 mln zł. Wszystkie oferty przewyższają skromny budżet określony na 350 tys. zł. W przypadku ładowarek o wyborze zdecydują cena (60%), okres gwarancji na ładowarki (10%), okres gwarancji na zewnętrzny magazyn energii (10%), okres gwarancji na roboty budowlane i instalacyjne (10%), pojemność magazynu energii (10%).
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony