Partnerzy serwisu:

Łódzkie: Oferty w trzecim przetargu na węzły przesiadkowe przekraczają kosztorys [zestawienie]

Roman Czubiński/jm 09.12.2019

Łódzkie: Oferty w trzecim przetargu na węzły przesiadkowe przekraczają kosztorys [zestawienie]
Fot. Kasper Fiszer
Do 9 grudnia można było składać oferty w przetargu PKP PLK na zaprojektowanie i budowę czterech węzłów przesiadkowych przy dworcach w województwie łódzkim. Próby wyłonienia wykonawcy trwają od wiosny bieżącego roku.
Zamówienie dotyczy dwóch stacji na linii nr 15 (Stryków i Głowno), stacji Zduńska Wola na linii nr 14 oraz planowanego przystanku pod roboczą nazwą Pabianice Północ na tej samej linii. We wszystkich lokalizacjach mają powstać multimodalne węzły komunikacyjne. W Zduńskiej Woli zabytkowy budynek dworca ma zostać przebudowany i rozbudowany zgodnie z wytycznymi konserwatora. Poczekalnia zostanie połączona z częścią komercyjną. Przydworcowy Plac Żelazny doczeka się trzech stanowisk autobusowych z wiatami, nowych chodników i poprawy estetyki. Dla dojeżdżających samochodem zaplanowano 5 miejsc postojowych, w tym 2 dla osób niepełnosprawnych, i strefę Kiss&Ride.

W Strykowie i Głownie na miejscu obecnych przedeptów powstaną kładki dla pieszych. Przewidziano też utworzenie nowych miejsc parkingowych (po 13, w tym 2 dla niepełnosprawnych). Przy stacjach mają zostać ustawione wiaty rowerowe (w Głownie – po obu stronach toru). Całości dopełni przebudowa podjazdów i uzupełnianie chodników.

Przystanek Pabianice Północ ma zostać wybudowany w rejonie przejazdu w ciągu ul. Lutomierskiej (DK71). W jego skład wejdą dwa perony jednokrawędziowe o wysokości 76 cm nad główką szyny. PKP PLK oczekuje ich powiązania z otaczającą infrastrukturą drogową – ulicami: Karniszewicką, Lutomierską, Szynkielewską i Partyzancką.

Jest to już trzecie podejście PKP PLK do budowy węzłów przesiadkowych w wymienionych miastach. W pierwszym postępowaniu złożono tylko jedną ofertę, której wartość przekraczała budżet przeszło dwukrotnie. W kolejnym – przy tej samej kwocie kontraktu – nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.

Aktualizacja: Otwarcie ofert

Do przetargu stawiło się trzech oferentów. Ich propozycje są bardzo zbliżone do siebie; Alusta zaproponowała cenę 58.720.835,60 zł brutto, Poleko Budownictwo w konsorcjum z PIB Kopacki - 59.268.318,75 zł brutto a EL-IN - 59.841.726,30 zł brutto. Wszyscy zaoferowali termin gwarancji 72 miesiące. Ceny nie są za to nawet w przybliżeniu zgodne z kosztorysem, który opiewa na 24.511.575,99 zł brutto. Stawia to pod znakiem zapytania możliwość rozstrzygnięcia postępowania.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Węzły przesiadkowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony