Partnerzy serwisu:

Łódzkie chce rozbudować system regionalnych połączeń autobusowych

Kasper Fiszer 25.11.2020

Łódzkie chce rozbudować system regionalnych połączeń autobusowych
Autobusy regionalne w Kutniefot. Kasper Fiszer
Samorząd województwa łódzkiego poinformował o planach kolejnej rozbudowy systemu wojewódzkich połączeń autobusowych. Nowe linie prawdopodobnie powstaną w nowym roku. Mimo pandemii największy organizator komunikacji wspartej z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych chce dalej przeciwdziałać wykluczeniu komunikacyjnemu.
Dobiega końca pierwszy pełny rok funkcjonowania autobusowych połączeń organizowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego przy wykorzystaniu środków Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. Łódzki marszałek jest największym organizatorem transportu realizowanego w oparciu o ten stosunkowo nowy instrument rządowy. W ramach systemu funkcjonuje aktualnie 36 tras, na których operują różni przewoźnicy – spółki PKS i inne.

Marszałkowskich linii znów powinno przybyć

– Zadaniem tych linii jest walka z wykluczeniem komunikacyjnym i w tym zakresie spełniają one swoją rolę – ocenia Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Samorząd podkreśla, że projektował i uruchamiał połączenia w oparciu o postulaty zgłaszane przez mieszkańców. – Trudno mówić o tym, by niektóre linie były mało popularne – poinformowały nas służby prasowe marszałka. Choć z obserwacji naszej redakcji wynika, że nie wszystkie kursy cieszą się wysoką frekwencją, trzeba wziąć pod uwagę, że zapotrzebowanie na transport w okresie pandemii różni się znacząco od standardowego.

Rozkład jazdy wszystkich tras ważny jest do 31 grudnia tego roku. UMWŁ zapowiedział, że niebawem opublikuje na swojej stronie internetowej wykaz linii, które mają być objęte dofinansowaniem z FRPA w 2021 r. Choć władze regionu nie przedstawiły jeszcze szczegółów organizacji siatki transportowej w kolejnym okresie, ze wstępnych deklaracji urzędu wynika, że mieszkańcy raczej nie muszą obawiać się likwidacji kursów. Co więcej, są plany rozbudowy istniejącego systemu.

Cięcia na trasach niedotowanych wciąż trwają

– Przewiduje się tak utrzymanie istniejących połączeń (niezmienionych oraz zmodyfikowanych), jak równiez podjęto wysiłek mający na celu uruchomienie zupełnie nowych tras – czytamy w krótkim komunikacie UMWŁ. – Utrzymana została także współpraca z dotychczasowymi operatorami zbiorowego transportu publicznego – dodał samorząd. Na liście spółek świadczących usługi dla urzędu marszałkowskiego najprawdopodobniej więc wciąż nie będzie PKS-u Łódź, który niemal całkowicie wstrzymał swoją działalność przewozową.

Sytuacja pasażerów korzystających z połączeń nieobjętych samorządową i rządową dotacją wciąż jest trudna. W obliczu pandemii koronawirusa i obostrzeń prawnych przewoźnicy wycofują z rozkładu jazdy kolejne kursy. O pewnych zmianach w rozkładzie jazdy poinformował ostatnio np. Ewel-Bus operujący głównie w rejonie Łęczycy. – Jeździliśmy, jeździmy i będziemy jeździć – zapewniono jednak na stronie przewoźnika.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony