Partnerzy serwisu:

Łódzki tunel średnicowy: Zarażeni pracownicy, wstrzymane prace

Roman Czubiński 03.03.2021

Łódzki tunel średnicowy: Zarażeni pracownicy, wstrzymane prace
fot. UMŁ
Mimo zapowiedzi nie rozpoczęto na razie wiercenia tunelu średnicowego. Termin przekładano już kilkakrotnie. Jak podaje łódzkie wydanie Gazety Wyborczej, powodem opóźnienia jest tym razem koronawirus SARS-Cov-2, którym zainfekowali się pracownicy konsorcjum wykonawczego.
Według dziennika zachorowało kilkanaście osób, w tym specjalnie przeszkoleni operatorzy tarcz wiertniczych. Nie jest znana dokładna data wznowienia prac. Według nieoficjalnych informacji może ono nastąpić najwcześniej pod koniec bieżącego tygodnia. Wysłaliśmy pytania w tej sprawie do PKP PLK oraz wykonawcy.

Z myślą o łódzkiej inwestycji wykonawca zamówił w niemieckiej firmie Herrenknecht dwie tarcze TBM o średnicach 13 i 8,5 metra. Większa z nich po zmontowaniu w Łodzi została uroczyście uruchomiona 30 grudnia ubiegłego roku. Właściwe drążenie tunelu – w tempie ok. 15 metrów dziennie – miało rozpocząć się pod koniec stycznia, a następnie pod koniec lutego. Z tygodniowym poślizgiem w stosunku do wcześniejszych zapowiedzi rozpoczęła się też budowa podziemnego przystanku Łódź Polesie w sąsiedztwie centrum handlowo-rozrywkowego „Manufaktura”.

Łódzki tunel średnicowy to nowa, podziemna linia kolejowa, która połączy czołowy obecnie dworzec Łódź Fabryczną ze stacjami Łódź Kaliska i Żabieniec. Dwutorowy tunel po ok. 3 km rozwidli się na cztery nitki jednotorowe o łącznej długości ok. 4,5 km. Na linii powstaną trzy przystanki: Śródmieście (pod skrzyżowaniem al. Kościuszki – Zachodnia – Zielona), wspomniane już Polesie oraz Koziny (przy al. Włókniarzy).

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Koronawirus a transport