Partnerzy serwisu:

Łódź: Zbliżają się duże remonty cityrunnerów, 122N i NF6D

Kasper Fiszer 17.01.2020

Łódź: Zbliżają się duże remonty cityrunnerów, 122N i NF6D
Wagon Cityrunnerfot. Kasper Fiszer
Łódzki przewoźnik skasował w zeszłym roku 26 wagonów tramwajowych, ale pozyskał 14 innych. Do ruchu włączane były kolejne wozy NF6D, którym miejsca ustępowały kasowane GT6, M6S i 805Na (oraz zmodernizowane „eliny”). W 2020 nie będzie kolejnych dostaw, ale własne zakłady remontowe przeprowadzą remonty pojazdów kilku typów.
Jak zapewnia nas Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź, przewoźnik wypełnił swoje wcześniejsze założenia dotyczące remontów wagonów tramwajowych w 2019 r. W ramach zakończonego procesu modernizacji wagonów serii 805Na własne zakłady techniczne MPK przeprowadziły przebudowę czterech egzemplarzy. Jedna para i jeden dodatkowy wagon przeznaczone są do ruchu liniowego, czwarty tramwaj przebudowany został natomiast na wóz techniczny (tzw. laboratorium sieciowe).

Nieco więcej kasacji niż dostaw

Zakończył się także proces przebudowy wagonów M8C. W zeszłym roku trzy pojazdy tej serii zostały zmodernizowane do typu M8CN (ze środkowym członem niskopodłogowym). Zakłady MPK zajmowały się także przystosowaniem do eksploatacji w łódzkich warunkach łącznie jedenastu wagonów NF6D sprowadzonych z Bochum. W zeszłym roku na stan MPK wpisanych zostało 14 tramwajów, których poprzednim właścicielem było przesiębiorstwo Bogestra.

W tym samym czasie z ilostanu MPK zdjęło 22 wagony rodziny 805N, w tym 14 805Na i 8 805N Elin. Poza tym z użytkowania wycofane zostały po dwie sztuki GT6 i M6S. Przy założeniu, że pojazdy produkcji polskiej jeździłyby w dwuwagonowych składach, liczba jednostek wycofywanych niemal równa jest liczbie tych rozpoczynających swoją służbę w MPK.

Pierwsza modernizacja NF6D

– Na ten rok nie zaplanowano dostaw tramwajów – mówi Agnieszka Magnuszewska. Przewoźnik będzie natomiast kontynuować unowocześnianie taboru poprzez jego remonty. Plan zakłada modernizację trzech cityrunnerów wyprodukowanych przez koncern Bombardier, która obejmować będzie m.in. napęd i sterowanie. Naprawę główną przejść ma natomiast jeden tramwaj typu 122N. W wagonach 805Na naprawę główną z wymianą osi przejdą zaś wózki (40 szt.).

Rozpocznie się także proces komplekowej modernizacji NF6D. MPK chce, by przeszedł ją w tym roku jeden wagon. Roboty obejmą wymianę napędu i sterowania, montaż klimatyzacji w kabinie motorniczego oraz ramp dla niepełnosprawnych. Okna mają zostać natomiast wymienione na model z częścią przesuwną.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony