Partnerzy serwisu:

Łódź wyłącza sygnalizacje przy śluzach tramwajowych

Kasper Fiszer 11.12.2018

Łódź wyłącza sygnalizacje przy śluzach tramwajowych
Nieczynne światła przy ul. Czerwonejfot. Kasper Fiszer
W południowej części ul. Piotrkowskiej w Łodzi wyłączonych zostało kilka sygnalizacji świetlnych przy wjazdach na przystanki. Cykle świateł zostały skrócone, a czas przejazdu tramwajów nieco się skrócił – wynika z obserwacji Zarządu Dróg i Transportu.
Dekadę temu, kiedy remontowana była tzw. trasa ŁTR, na łódzkiej ul. Piotrkowskiej pojawiły się dodatkowe sygnalizacje świetlne dla samochodów i tramwajów umieszczone przed przystankami tramwajowymi. Stworzono dzięki nim tzw. śluzy: kiedy tramwaj jadący po torowisku w środku jezdni mógł wjechać na przystanek, samochody czekały na czerwonym świetle. Dopiero gdy odjeżdżał, auta otrzymywały prawo przejazdu przez skrzyżowanie.

Przystanek, przy którym od początku nie było świateł, funkcjonował bez problemów

Na przełomie listopada i grudnia rozwiązanie to przestało jednak funkcjonować. Sygnalizatory zostały całkowicie wygaszone (nie emitują nawet pulsującego światła pomarańczowego), a na same lampy naniesiono znaki przekreślenia. – Takie zmiany zostały wprowadzone na ul. Piotrkowskiej przy skrzyżowaniu z ulicami Żwirki oraz Wigury, Radwańską i Brzeźną, Czerwoną i Milionową oraz przy Tymienieckiego – potwierdza Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.

– Osygnalizowane śluzy na przystankach tramwajowych na ul. Piotrkowskiej często spotykały się z uwagami mieszkańców – argumentuje decyzję przedstawiciel magistratu. Bez zmian funkcjonuje śluza tramwajowa przy ul. Skorupki, przed którą od początku nie było sygnalizatorów. – Nie powodowało to problemów – podkreśla nasz rozmówca.

Cykl świateł skrócił się o kilkanaście sekund

– W nowym rozwiązaniu wyłączyliśmy sygnalizatory przed wjazdem na śluzę, a pierwszeństwo wynika z przepisów ogólnych. Dzięki temu tramwaj podjeżdżający do przystanku od razu wjeżdża na peron, a kierowcy będą mogli ruszyć zaraz po wymianie pasażerów – tłumaczy Tomasz Andrzejewski. Wcześniej zdarzało się bowiem, że tramwaje czekały przed wjazdem na śluzę, podczas gdy zjazd z przystanku na skrzyżowanie był już możliwy.

ZDiT zapewnia, że pozostawiony został priorytet dla tramwajów dotyczący sygnalizacji świetlnych przy zjeździe z przystanków. – Cykle skróciły się zaś o kilkanaście sekund – podkreśla Tomasz Andrzejewski. – Z pierwszych obserwacji wynika, że po zmianie tramwaje jadą bez utrudnień lub szybciej, a płynność ruchu się poprawiła – podsumowuje.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony