Partnerzy serwisu:

Łódź: Wiadukt Przybyszewskiego znika w oczach

Roman Czubiński 22.01.2022

Łódź: Wiadukt Przybyszewskiego znika w oczach
fot. Urząd Miasta Łodzi
Trwa rozbiórka wiaduktu ul. Przybyszewskiego nad torami kolejowymi. Władze miasta zapewniają, że napięty harmonogram jest na razie realizowany bez opóźnień. Do końca przyszłego roku w miejsce starych, sypiących się przepraw mają powstać nowe wraz ze zintegrowanymi przystankami autobusowo-tramwajowymi.
Z powierzchni Ziemi zniknęły już dwa przęsła z siedmiu wraz z podporami i fundamentami. Jak informują władze Łodzi, po dwóch miesiącach od rozpoczęcia rozbiórki północny wiadukt jest wyburzony już w 35%. Należy jednak pamiętać, że prace rozbiórkowe są mniej wrażliwe na warunki pogodowe, niż roboty budowlane. – Inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem – zapewnia pierwszy wiceprezydent Łodzi Adam Pustelnik.

Wykonawca – Intercor – pracuje od rana do późnego wieczora. Zanim pracownicy przystąpią do wyburzania przęseł przerzuconych nad torami linii kolejowej 540, konieczne będzie ukończenie podparć tymczasowych – ich budowa już się rozpoczęła. Następnie rozpocznie się cięcie belek konstrukcyjnych – podłużne, a potem poprzeczne. Demontaż samych belek przy pomocy dźwigu będzie prowadzony w porze nocnej. Rozbiórka wiaduktu nad torami kolejowymi ma nastąpić na przełomie stycznia i lutego.

– Prace wyburzeniowe planujemy zakończyć w marcu, wówczas zaczniemy odbudowywać północny wiadukt, co zakończy się jesienią tego roku – zapowiada dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Agnieszka Kowalewska-Wójcik. Ciężki sprzęt wyburzeniowy zostanie wtedy przeniesiony na drugą stronę torów, gdzie zacznie pracę przy rozbiórce wiaduktu południowego.

Inwestycja o wartości niemal 87 mln zł ma zostać ukończona do grudnia przyszłego roku – to konieczny warunek rozliczenia pozyskanych na nią funduszy z Unii Europejskiej. Po jej zakończeniu do dyspozycji łodzian będą nowe wiadukty o trzech nitkach. Północna i południowa będą miały po trzy pasy ruchu dla samochodów, na środkowej znajdzie się zaś pas autobusowo-tramwajowy. Po planowanej budowie przystanku kolejowego Łódź Zarzew wiadukt stanie się częścią tramwajowo-autobusowo-kolejowego węzła komunikacyjnego z parkingami „Parkuj i Jedź”, które mają powstać przy ul. Papierniczej i Niciarnianej.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Fundusze unijne 2014-2020
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony