Partnerzy serwisu:

Łódź: Ulotki i 3 dni darmowej jazdy na zachętę

Roman Czubiński 20.03.2017

Łódź: Ulotki i 3 dni darmowej jazdy na zachętę
fot. Roman Czubiński
Mimo zatwierdzonej niedawno podwyżki cen najpopularniejszych rodzajów biletów władze Łodzi wkładają wiele wysiłku w zachęcenie mieszkańców do wyboru komunikacji miejskiej. Temu celowi ma służyć poprzedzająca zmiany układu linii szeroka kampania informacyjna. Dodatkowo miejscy radni zdecydowali o wprowadzeniu bezpłatnej komunikacji przez pierwsze trzy dni po wejściu w życie reformy.
– Chcemy wydrukować ponad milion ulotek, gazetek i mapek, informujących o zmianach w komunikacji miejskiej. Na ulicach pojawią się też dobrze oznakowani wolontariusze w mobilnych punktach informacyjnych, wyjaśniający na bieżąco wątpliwości i odpowiadający na pytania mieszkańców – zapowiada dyrektor Departamentu Prezydenta w Urzędzie Miasta Łodzi Tomasz Piotrowski.

Mapa i broszura dla każdego

Każdy mieszkaniec Łodzi znajdzie w skrzynce pocztowej pakiet materiałów informacyjnych na temat zmian w komunikacji miejskiej. W jego skład będą wchodziły: mapka ze wspólnym schematem linii tramwajowych i autobusowych dla całego miasta (dotychczas w Łodzi oba środki transportu publicznego miały osobne schematy) oraz osobna 8-stronicowa gazetka dla każdej z dawnych dzielnic miasta (Śródmieście, Widzew, Polesie, Bałuty i Górna). Według zapewnień UMŁ układ schematów wzorowano na sprawdzonych rozwiązaniach z miast zachodnioeuropejskich.

– Akcja, którą przygotował Urząd Miasta, jest największym tego typu działaniem w historii Łodzi – twierdzi Piotrowski. Obecnie kampania dopiero się zaczyna. Będzie trwała do końca kwietnia, ale materiały zostaną dostarczone mieszkańcom jeszcze w marcu.

Reforma największa od lat

Rozmach nie dziwi: w początkowym okresie łodzianie mają prawo mieć problem z odnalezieniem się w nowym układzie linii. Reforma komunikacyjna to pakiet największych od 16 lat zmian w łódzkim lokalnym transporcie zbiorowym. Ograniczone zmiany w schemacie linii tramwajowych i znacznie poważniejsze – autobusowych mają doprowadzić do zapewnienia łącznej częstotliwości od 2 do 6 minut na głównych ciągach przebiegających przez centrum, uproszczenia przesiadek (dzięki wspólnej częstotliwości bazowej wszystkich linii), stworzenia nowych połączeń bezpośrednich (choć są i takie, które skrócono) oraz do wprowadzenia linii autobusowych w środek osiedli mieszkaniowych (tu jednak – o czym świadczą przykłady osiedla Janów, Smulsko i ul. Brzóski – daje się zauważyć pewien regres).

Zmianom tras towarzyszą działania wspierające, takie jak wprowadzenie nowego wzoru informacji pasażerskiej na przystankach oraz zapowiedź wprowadzenia bezwzględnego priorytetu dla tramwajów na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną.

3 dni jazdy gratis

W materiałach znajdą się także informacje na temat nowości w taryfie biletowej, w tym – nowych, promocyjnych cenach biletów miesięcznych i rocznych dla uczniów podstawówek oraz osób między 65. a 70. rokiem życia[http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodz-tansze-bilety-okresowe-dla-uczniow-i-emerytow-54610.html]. Na ostatniej sesji Rady Miejskiej radni przegłosowali również uchwałę o darmowych pierwszych trzech dniach komunikacji miejskiej w nowej odsłonie. Bezpłatna jazda 2, 3 i 4 kwietnia ma zachęcić zmotoryzowanych łodzian do zapoznania się z nową jakością usług oraz do przesiadania się na autobusy i tramwaje.

Warto przypomnieć, że również od 2 kwietnia na bilecie krótkookresowym lokalnego transportu zbiorowego w Łodzi będzie można jeździć także pociągami ŁKA. Planowane porozumienie zakłada zmianę cen biletów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. – Taryfa czasowa ŁKA zostanie dostosowana do taryfy miejskiej, aby pasażerowie mieli dostępne te same 20-, 40- i 60-minutowe bilety kasowane – mówił „Transportowi Publicznemu” rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Tomasz Andrzejewski.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Polityka taryfowa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony