Partnerzy serwisu:

Łódź: Tramwaje pojadą Śmigłego-Rydza jeszcze później

Roman Czubiński 01.11.2021

Łódź: Tramwaje pojadą Śmigłego-Rydza jeszcze później
Testowy przejazd po nowym torowisku w aleifot. Roman Czubiński
Nie 2, ale 8 listopada ma nastąpić reaktywacja odcinka torów tramwajowych w al. Śmigłego-Rydza w Łodzi. Oficjalnie podawanym powodem jest awaria sterownika sygnalizacji świetlnej.
Jak pisaliśmy niedawno, łódzki Zarząd Inwestycji Miejskich zapowiadał, że inwestycja – po wielu perturbacjach i przeszło rocznym opóźnieniu – zakończy się 2 listopada. Teraz jednak termin został przesunięty niemal o cały dzień. Przedstawiciele ZIM tłumaczą, że przyczyną jest awaria sterownika sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu alei z ul. Przybyszewskiego. Prace przy jego naprawie – połączone z wymianą kabli i zamknięciem skrzyżowania dla ruchu – mają zostać wykonane w najbliższy weekend.

Samo torowisko tramwajowe jest przejezdne. W ostatni czwartek (28 października) przejechał nim tramwaj testowy – nowy wagon pomiarowy Zakładu Torów i Sieci MPK Łódź. Gołym okiem widać jednak, że przynajmniej niektóre poboczne elementy inwestycji – chodniki, drogi rowerowe czy nawierzchnia przystanków – nadal nie są gotowe.

Po torach w al. Śmigłego-Rydza będzie jeździła na razie tylko linia 14 (powrót na stałą trasę Dworzec Łódź Dąbrowa – Karolew/Retkinia). Linia 13 nadal będzie zastępowana przez autobusy linii Z13 (powodem zawieszenia jest budowa podziemnego przystanku kolejowego Łódź Śródmieście na trasie tunelu średnicowego, z powodu której nie jest przejezdna ul. Zielona). Odcięty pozostanie też końcowy odcinek do pętli Dąbrowa Niższa. Na razie nie zostanie przywrócone kursowanie linii 4 – powodem jest, między innymi, brak przejezdności ul. Kilińskiego. Linie autobusowe, które skorzystają z nowego pasa autobusowo-tramwajowego i wspólnych przystanków, to 55, 70, 75, 96 i Z13 (linia 75 w stronę Dworca Łódź Widzew pojedzie Milionową i Przędzalnianą).

Inwestycja, którą planowano na dwa lata, kończy się po 3 latach i 3 miesiącach od rozpoczęcia. Na drodze wykonawcy stanęło przede wszystkim złe przygotowanie placu budowy i konieczność dodatkowego wzmocnienia gruntu, a następnie – odkrycie fundamentów budynków pod jezdnią i torowiskiem. Cena netto wzrosła z 55,5 do 80 milionów złotych.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony