Partnerzy serwisu:

Łódź: Śmigłego-Rydza rozkopana od niedzieli

Roman Czubiński 13.08.2018

Łódź: Śmigłego-Rydza rozkopana od niedzieli
To ostatnie dni wiaduktu przy Zbiorczej w obecnej postacifot. Roman Czubiński
Od dawna zapowiadana przebudowa torowiska i jezdni w al. Śmigłego-Rydza rozpocznie się 19 sierpnia. Inwestycja jest jedną z głównych części programu „Tramwaj dla Łodzi”, mającego przy wsparciu środków unijnych poprawić sprawność i atrakcyjność łódzkiej sieci tramwajowej. Przez dwa lata pasażerów komunikacji miejskiej oraz kierowców czekają poważne utrudnienia.
Zakres prac na al. Śmigłego-Rydza między al. Piłsudskiego a Przybyszewskiego nie ograniczy się do wymiany nawierzchni i podbudowy czy drobnych ułatwień dla pasażerów. Największym wyzwaniem dla wykonawcy będzie zburzenie i wybudowanie od nowa w zmienionym kształcie wiaduktu w okolicy ul. Zbiorczej. W latach 70. ubiegłego wieku wybudowano tam wspólny dla samochodów i tramwajów wiadukt nad bocznicą kolejową. Dziś, kilkanaście lat po jej likwidacji, Zarząd Inwestycji Miejskich zamierza zastąpić sypiący się obiekt dwiema mniejszymi estakadami, przeznaczonymi wyłącznie dla samochodów. Torowisko w formie pasa autobusowo-tramwajowego zostanie natomiast sprowadzone na poziom 0. Pod estakadami znajdzie się bezkolizyjne dojście na przystanek.

Jako pierwsza na całej długości zostanie zamknięta jezdnia zachodnia. Ruch będzie odbywał się po wschodniej nitce. Ponieważ al. Śmigłego-Rydza przenosi duży ruch zarówno miejski, jak i międzymiastowy (jest częścią drogi krajowej nr 14), można spodziewać się dużych korków. Rozpoczęcie prac na jezdni zachodniej wymusi też zamknięcie skrzyżowania z ul. Tymienieckiego i likwidację możliwości skrętu w aleję z ul. Milionowej od strony centrum. Przy Zbiorczej piesi stracą na czas remontu możliwość przejścia na drugą stronę pod wiaduktem, a przejścia przy Tymienieckiego i Milionowej będą dostępne tylko po południowej stronie skrzyżowań.

Nieuniknione są liczne zmiany w układzie linii autobusowych i tramwajowych. Tramwaje linii 4 zostaną skierowane na pętlę Zarzew, a 13 – na Widzew Augustów (w obu przypadkach przez Trasę W-Z – Piłsudskiego i Rokicińską). Inaczej, niż wcześniej zapowiadano, będzie poprowadzona objazdowa trasa linii 14: zamiast przez skrzyżowanie Kilińskiego – Przybyszewskiego, na którym wagony niskopodłogowe mogłyby mieć poważne problemy, tramwaje pojadą Piotrkowską i Przybyszewskiego. Mniejsze zmiany zostaną wprowadzone na trasach linii 55, 75 i nocnej N8.

Na wyłączonym z ruchu odcinku torowiska kursy tramwajów będą zastąpione linią zastępczą Z13 od pętli tramwajowej Śląska do Sarniej przez Skrzyżowanie Marszałków oraz nowym wariantem 75C z Widzewa na Dąbrowę. Autobusy linii 70 i 96 będą kursować bez zmian, jednak z powodu zatorów ich atrakcyjność może się pogorszyć. Wspomniane zmiany w trasach linii 4 i 13 mają na celu częściowe rozwiązanie tego problemu dla mieszkańców Widzewa i Zarzewa.

Przebudowa al. Śmigłego-Rydza ma potrwać dwa sezony budowlane. Wykonawca przewiduje, że prace przy każdej z dwóch nitek alei zajmą rok.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Fundusze unijne 2014-2020
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony