Partnerzy serwisu:

Łódź rekomendowała PKP zmianę położenia Dworca Kaliskiego

Kasper Fiszer 25.09.2020

Łódź rekomendowała PKP zmianę położenia Dworca Kaliskiego
Dworzec Łódź Kaliskafot. Kasper Fiszer
Łódzki samorząd proponował Polskim Kolejom Państwowym przeniesienie budynku dworca Łódź Kaliska w stronę al. Bandurskiego, a więc bliżej przystanków tramwajowych ważnej miejskiej magistrali W – Z. Wówczas pętla autobusowa mogłaby zostać przeniesiona w rejon stadionu ŁKS-u. Koncepcja ta nie doczeka się jednak realizacji.
Od kilku miesięcy trwa przebudowa stacji Łódź Kaliska prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Równolegle trwają przygotowania do modernizacji budynku dworcowego, którą będą prowadzić Polskie Koleje Państwowe. Niedawno spółka ta ogłosiła przetarg na projekt robót.

Miasto: można było przybliżyć dworzec do tramwaju

Przebudowa ma objąć także należące do PKP tereny wokół dworca, w tym duży plac przed budynkiem. Od kilku lat jest on wykorzystywany jako pętla autobusów miejskich, która została przeniesiona tam po przekazaniu pobliskiego dworca komunikacji miejskiej spółce PKS Łódź i przekształceniu go w dworzec dalekobieżny. Inwestycja będzie mieć więc znaczący wpływ na funkcjonowanie transportu publicznego w aglomeracji.

Łódzki samorząd nie jest jednak zadowolony z podstawowych założeń przyjętych przez właściciela terenu. Ten konsultował z władzami Łodzi swoje priorytety, ale zdaniem urzędu miasta nie uwzględnił propozycji magistratu. – Naszą rekomendacją było przybliżenie budynku dworca do al. Bandurskiego – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.

Samorządowa koncepcja wydaje się znacznie droższa

Tłumaczy on, że pomogłoby to lepiej zintegrować kolej z komunikacją miejską. Jeśli miejska koncepcja doczekałaby się realizacji, rozważane było przeniesienie krańca na drugą stronę stacji – w rejon stadionu Łódzkiego Klubu Sportowego przy al Unii Lubelskiej. – Obecna wersja to decyzja Polskich Kolei Państwowych – stwierdza nasz rozmówca.

Trudno jednak nie zauważyć, że propozycja Urzędu Miasta Łodzi znacznie – być może wielokrotnie – zwiększyłaby koszty inwestycji. Wymagałaby bowiem najprawdopodobniej zburzenia istniejącego dworca i budowy od podstaw nowego budynku. Być może wiązałoby się to również ze zmianami w układzie torowym.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony