Partnerzy serwisu:

Łódź: Od dziś biletomaty „mówią” po ukraińsku

Kasper Fiszer 18.12.2018

Łódź: Od dziś biletomaty „mówią” po ukraińsku
Tramwaj w ŁodziFot. Kasper Fiszer
W łódzkich biletomatach mobilnych pojawiła się właśnie opcja wyboru języka ukraińskiego. Niebawem po ukraińsku będzie można komunikować się także z każdym z 21 urządzeń stacjonarnych. To kolejne udogodnienie dla obywateli Ukrainy, którzy coraz częściej decydują się m.in. na zakup biletów okresowych.
W minioną sobotę w niektórych biletomatach zainstalowanych w pojazdach łódzkiego MPK pojawiła się możliwość wyboru kolejnego języka. Po polskim, angielskim i niemieckim urządzenia zaczęły komunikować się z klientami także po ukraińsku. Nowość dotyczyła początkowo tylko niewielkiej części automatów, a zasadniczy etap wdrożenia rozwiązania zaczyna się dziś.

Już wcześniej można było zamówić po ukraińsku kartę miejską

– W weekend prowadziliśmy test w 50 biletomatach, natomiast od wtorku 18 grudnia komunikaty w języku ukraińskim będą się wyświetlały już w 737 urządzeniach mobilnych zamontowanych w pojazdach – mówi Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. – Nie zostaną one wprowadzone tylko do 45 biletomatów najstarszego typu, które są zamontowane w części autobusów marki Solaris – dodaje. W ciągu najbliższych dwóch tygodni możliwość wyboru języka ukraińskiego ma objąć także 21 biletomatów stacjonarnych.

Nie jest to pierwsze ułatwienie dla osób ukraińskojęzycznych, które korzystają z usług łódzkiego przewoźnika miejskiego. – Do tej pory w języku ukraińskim dostępne były papierowe wnioski o wydanie Migawki [plastikowej karty, na której kodowane są bilety okresowe – dop. kf]. Na stronie internetowej MPK-Łódź umieszczono zaś informację w języku ukraińskim dotyczącą taryfy biletowej, kontroli biletów czy zasad dotyczących przewozu zwierząt i bagażu – wskazuje przedstawicielka firmy.

Ok. 8 tys. Ukraińców zamówiło w tym roku Migawkę

Działania te związane są z notowaną przez MPK dużą liczbą klientów ukraińskojęzycznych. – Od początku stycznia do 30 listopada tego roku zrealizowaliśmy 10 tys. 617 wniosków obcokrajowców o wydanie biletu okresowego na 50 tys. 590 wszystkich wniosków w tej sprawie złożonych w tym okresie. Można przyjąć, że ok. 75 – 80 proc. z nich to wnioski obywateli Ukrainy – wylicza Agnieszka Magnuszewska. – Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się teraz wprowadzić w biletomatach komunikaty w języku ukraińskim – mówi.

W niemal wszystkich biletomatach można nie tylko kupić bilet jednorazowy, ale też doładować kartę elektroniczną, na której kodowane są bilety okresowe – tę samą, którą wydaje się m.in. na podstawie wniosków złożonych na ukraińskojęzycznych formularzach.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony