Partnerzy serwisu:

Łódź: Nie działa system informacji pasażerskiej w ścisłym centrum

Kasper Fiszer 17.01.2019

Łódź: Nie działa system informacji pasażerskiej w ścisłym centrum
Przystanek Piotrkowska – Centrumfot. Zorro2212, lic. CC BY-SA 4.0
W najważniejszym łódzkim centrum przesiadkowym zwanym potocznie Stajnią Jednorożców nie działają tablice informacyjne wskazujące najbliższe odjazdy tramwajów. Taki stan utrzyma się co najmniej do lutego, kiedy odtworzone mają zostać połączenia światłowodowe zniszczone podczas wypadku samochodowego w październiku zeszłego roku. Do tego czasu podróżni mogą sprawdzać sytuację ruchową za pośrednictwem aplikacji mobilnych.
Od dłuższego czasu nie działają prawidłowo tablice systemu dynamicznej informacji pasażerskiej zlokalizowane w ścisłym centrum Łodzi, w tym na przesiadkowym przystanku Piotrkowska – Centrum znajdującym się w ciągu al. Mickiewicza pomiędzy ul. Piotrkowską a al. Kościuszki. Informacje o najbliższych odjazdach nie są prezentowane także na sąsiednim zespole przystankowym Piłsudskiego – Sienkiewicza, przy którym znajduje się m.in. centrum handlowe Galeria Łódzka. Wiemy już, że awarii nie uda się usunąć także w tym miesiącu.

Samochód uszkodził połączenia światłowodowe

– Tablice informacji pasażerskiej na przystanku Piotrkowska – Centrum nie działają poprawnie na skutek uszkodzonych połączeń systemu (światłowody i okablowanie), do czego doszło przy wypadku u zbiegu al. Sienkiewicza i ul. Piłsudskiego – tłumaczy Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Samochód zniszczył wówczas sterownik odpowiedzialny za sygnalizację oraz tablice informacji pasażerskiej. – Pozostałe skutki zdarzenia mogliśmy naprawić własnymi siłami, ale do odtworzenia zniszczonych połączeń potrzebowaliśmy odpowiedniego wykonawcy – mówi nasz rozmówca.

Przedstawiciel ZDiT zapewnia nas, że prace zostaną zrealizowane niebawem. – W lutym tablice powinny zadziałać prawidłowo – przewiduje. Oznacza to, że system informacji w najważniejszych lokalizacjach w mieście będzie pozostawał niesprawny w sumie przez około cztery miesiące. Do wypadku, którego skutkiem było przerwanie połączeń, doszło bowiem 27 października ubiegłego roku.

Tablice ważnym narzędziem komunikacji z pasażerem

Jak wskazuje Tomasz Andrzejewski, tablice systemu dynamicznej informacji pasażerskiej stanowią dla miasta nie tylko narzędzie do informowania o bieżącym ruchu, ale też do bezpośredniego kontaktu z pasażerami. – Dzięki nim mamy możliwość zamieszczania informacji o bieżących zdarzeniach czy planowanych zmianach, co według nas jest dużą zaletą – wskazuje. – Tablice służą również osobom niewidomym i słabowidzącym dzięki możliwości głosowych zapowiedzi odjazdów – dodaje.

Rzecznik ZDiT przypomina także, że pasażerowie mogą śledzić ruch tramwajów i autobusów za pośrednictwem aplikacji na urządzenia mobilne. W systemach tych (MyBus, WatchLine) bez zmian działają także wskazania dla przystanków, na których nieczynne pozostają tablice informacyjne. Aplikacje pozwalają również na zaplanowanie trasy przejazdu przy wzięciu pod uwagę aktualnych utrudnień.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Informacja pasażerska
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony