Partnerzy serwisu:

Łódź kupuje 17 elektrobusów z opcją na kolejne

Witold Urbanowicz 05.05.2020

Łódź kupuje 17 elektrobusów z opcją na kolejne
fot. MJ
MPK-Łódź rozpisało przetarg na dostawy 17 autobusów elektrycznych standardowej długości z opcją na kolejne sześć pojazdów. Elektrobusy, których dostawy miałyby rozpocząć się po 14 miesiącach, są szykowane do obsługi linii nr 80, 83 i 86.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 17 nowych autobusów elektrycznych. Zamówienie obejmuje także dostawę i wyposażenie dwóch stanowisk naprawczych do Zakładu Eksploatacji Autobusów nr 1. Przewidziano też opcję na zakup dalszych sześciu autobusów.

Długość autobusów określono na 11,8-12,5 m. Oferowany autobus powinien być pojazdem z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich w przejściu środkowym oraz we wszystkich drzwiach, o wysokości wejścia nie większej niż 340 mm. od powierzchni jezdni. Pojazd powinien pomieścić min. 75 osób, w tym min. 25 na miejscach siedzących. Wymagane są trzy pary drzwi w układzie 2-2-2, każde o efektywnej szerokości min. 1100 mm. Przewidziano ogrzewanie, wentylację i klimatyzację. Autobus wyposażony zostanie w dodatkowe urządzenie grzewcze zasilane paliwem płynnym.

Wymagany jest układ napędowy o mocy co najmniej 140 kW. Przewidziano funkcję ograniczenia prędkości do 80 km/h. Pojazdy powinny być wyposażone w akumulatory trakcyjne o mocy min. 100 kWh, odpowiednio do obsługiwanej linii. Przewidziano ładowanie pojazdów za pomocą ładowarek plug-in o mocy nominalnej 40 kW oraz ładowarek na krańcówkach o mocy nominalnej 300 kW z wykorzystaniem tzw. odwróconego pantografu. Ładowarki te powinny umożliwić naładowanie akumulatorów w ciągu 15 min. w stopniu umożliwiającym przejechanie co najmniej 40 km w każdych warunkach.

Termin składania ofert mija 10 czerwca. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały (bądź realizują) dostawy ośmiu sztuk fabrycznie nowych autobusów elektrycznych niskopodłogowych (100 % niskiej podłogi), o długości minimum 11,5 m, w ramach jednego lub dwóch kontraktów. O wyborze decydują cena (80%), parametry techniczno-użytkowe (15%) oraz parametry ekologiczne (5%). W tym pierwszym kryterium pod uwagę brane będą ilość miejsc pasażerskich siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi, siedzenia pasażerskie antybakteryjne, gwarancja całopojazdowa, gwarancja na akumulatory trakcyjne, silnik trakcyjny (preferowany silnik centralny), szyby autobusu (preferowane pojedyncze).

Zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu 14-15 miesięcy od podpisania umowy. O skorzystaniu z prawa opcji Łódź może zdecydować do końca przyszłego roku. Przewidziano obsługę linii nr 80 Retkinia – Janów. Przewoźnik wymienia też linie 83 i 86,

PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony