Partnerzy serwisu:

Łódź: Inwestycje w kolejnych latach oparte o duże programy unijne

Kasper Fiszer 16.09.2021

Łódź: Inwestycje w kolejnych latach oparte o duże programy unijne
Tramwaj w Łodzifot. HuBar lic. CC BY-SA 2.5
Łódzki samorząd zapowiada remonty szeregu linii tramwajowych, w tym części odcinków wyłączonych z ruchu z uwagi na ich zły stan techniczny. Realizacja przebudów ma się opierać w dużej mierze o duże projekty unijne. Największym z nich jest sztandarowy „Tramwaj dla Łodzi”.
Najważniejszą toczącą się inwestycją dotyczącą transportu szynowego w Łodzi jest budowa podziemnego tunelu średnicowego wraz ze stacją Śródmieście. Samorząd zapewnia, że równocześnie będzie prowadził modernizację sieci tramwajowej. – Do tej pory wyremontowaliśmy 55 km linii tramwajowych. Niebawem rozpoczną się zaś remonty torowisk w ramach dużych projektów unijnych. Roboty wystartują m.in. na ul. Wojska Polskiego oraz w ramach dużego projektu „Tramwaj dla Łodzi” na ul. Przybyszewskiego – mówi Robert Kolczyński, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju Urzędu Miasta Łodzi.

Kolejne prace w ramach dużych programów unijnych

Samorząd podkreśla, że wspomniany już projekt „Tramwaj dla Łodzi” jest największym tego typu przedsięwzięciem realizowanym w mieście od wielu lat. Ma on objąć nie tylko torowiska, ale i jezdnie, chodniki czy drogi rowerowe, a także przydrożną zieleń. – Do końca 2023 r. chcemy wyremontować ponadto jeszcze 10 km tras – zapowiada Małgorzata Loeffler, rzecznik prasowy Zarządu Inwestycji Miejskich UMŁ.

Wśród odcinków, które mają zostać wyremontowane, nasza rozmówczyni wymienia ciąg Ogrodowa – Północna oraz ulice Legionów i Cmentarną (na dwóch ostatnich ruch jest zawieszony z powodu ich złego stanu technicznego). Jej zdaniem przeprowadzenie prac zniweluje zaniedbania sprzed lat i pozwoli na stworzenie sprawnej infrastruktury. Przekonuje, że łódzka sieć tramwajowa będzie praktycznie w całości zmodernizowana.

Likwidacja wykluczenia osób z niepełnosprawnościami

– To pozwoli na kursowanie tramwajów niskopodłogowych na wszystkich, a nie tylko na wybranych liniach – powiedziała przedstawicielka UMŁ. Ma to jej zdaniem nie tylko poprawić komfort podróżowania po miescie, ale i zlikwidować zjawisko wykluczenia osób z niepełnosprawnościami. Jak finansowane będą przebudowy? – W najbliższych latach będziemy kontynuować realizację programu „Tramwaj dla Łodzi” – usłyszeliśmy od naszej rozmówczyni. Ten dotowany jest ze środków unijnych.

Zapowiedzi licznych inwestycji, w tym na odcinkach wyłączonych z ruchu, mogą doprowadzić do przełamania kryzysu, w jakim znajduje się obecnie miejska sieć tramwajowa. Pogarszanie się kondycji torowisk doprowadziło bowiem do zamknięcia szeregu tras, m.in. na Dołach, Kozinach, Marysinie czy Dąbrowie. W związku z tym na liczne osiedla kursują autobusy zastępcze, a skala ich wykorzystania jest na tyle duża, że MPK-Łódź znalazło podwykonawcę, który wspomaga je w realizacji zadań swoim taborem.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony