Łódź: Dodatkowe zabezpieczenie przed wirusami. Na razie w nowych elektrobusach

wiz. Camira
Komunikacja
MPK Łódź chwali się zamówieniem w brytyjskiej firmie specjalnego antywirusowego pokrycia na siedzenia w autobusach. Pierwszą partią taboru, w której będzie ono zastosowane, będzie 17 autobusów elektrycznych Volvo, których dostawę zaplanowano na przyszły rok. Innowacja ta ma pomóc rozwiać obawy pasażerów przed podróżami komunikacją miejską.
Materiał o właściwościach bakterio- i wirusobójczych będzie dostarczony przez brytyjską firmę Camira. Jej wyroby cieszą się dobrą renomą – są stosowane, między innymi, w wagonach londyńskiego metra.
Tkanina StaySafe, którą zamówiło MPK, ma potwierdzone właściwości unieszkodliwiania wirusa świńskiej grypy AH1N1, pod wieloma względami zbliżonego do odpowiedzialnego za obecną pandemię SARS-CoV-2. Jej działanie – według informacji Camiry – potwierdzają certyfikaty AATCC 147 oraz ISO 18184. Dzięki połączeniu technologii srebra i liposomów materiał przyciąga, atakuje i niszczy wirusa, nie jest więc środkiem jego transmisji. Gwarancja przewiduje utrzymanie tych właściwości przez 5 lat.
Jak podkreśla producent, łódzkie MPK zdecydowało się na użycie StaySafe jako pierwszy miejski przewoźnik na świecie. – Czasy postcovidowe niosą ze sobą bardzo wiele wyzwań. Jednym z nich będzie ponowne zaproszenie pasażerów do korzystania z komunikacji miejskiej. Mamy w portfolio zupełnie nowy, przełomowy produkt: tkaninę, która będzie redukowała przenoszenie się wirusów i bakterii. Pasażerowie, wchodząc do autobusu, nie zauważą żadnej różnicy. Tkanina będzie wyglądać taka samo jak wcześniej, z tym, że będzie pokryta specjalnym środkiem, który zapewni antywirusowość i antybakteryjność – mówi przedstawiciel Camiry Oskar Górski.
Podróż komunikacją miejską stanie się w ten sposób jeszcze bezpieczniejsza. Poczucie bezpieczeństwa może zaś być dla pasażerów ważnym argumentem na rzecz powrotu do korzystania z komunikacji miejskiej. Przypomnijmy, że łódzki lokalny transport zbiorowy bardzo dotkliwie odczuł skutki pandemii oraz lockdownu: według najnowszych danych sprzedaż biletów spadła o ponad 40%.
Umowę na dostawę 17 autobusów Volvo 7900 Electric podpisano jesienią ubiegłego roku. Niskopodłogowe pojazdy o długości 12 metrów będą mogły pomieścić 75 pasażerów, w tym 34 na miejscach siedzących. Elektrobusy będą stacjonowały w zajezdni przy ul. Limanowskiego, gdzie trwa budowa przeznaczonej dla nich infrastruktury zasilania.
Tkanina StaySafe, którą zamówiło MPK, ma potwierdzone właściwości unieszkodliwiania wirusa świńskiej grypy AH1N1, pod wieloma względami zbliżonego do odpowiedzialnego za obecną pandemię SARS-CoV-2. Jej działanie – według informacji Camiry – potwierdzają certyfikaty AATCC 147 oraz ISO 18184. Dzięki połączeniu technologii srebra i liposomów materiał przyciąga, atakuje i niszczy wirusa, nie jest więc środkiem jego transmisji. Gwarancja przewiduje utrzymanie tych właściwości przez 5 lat.
Jak podkreśla producent, łódzkie MPK zdecydowało się na użycie StaySafe jako pierwszy miejski przewoźnik na świecie. – Czasy postcovidowe niosą ze sobą bardzo wiele wyzwań. Jednym z nich będzie ponowne zaproszenie pasażerów do korzystania z komunikacji miejskiej. Mamy w portfolio zupełnie nowy, przełomowy produkt: tkaninę, która będzie redukowała przenoszenie się wirusów i bakterii. Pasażerowie, wchodząc do autobusu, nie zauważą żadnej różnicy. Tkanina będzie wyglądać taka samo jak wcześniej, z tym, że będzie pokryta specjalnym środkiem, który zapewni antywirusowość i antybakteryjność – mówi przedstawiciel Camiry Oskar Górski.
Podróż komunikacją miejską stanie się w ten sposób jeszcze bezpieczniejsza. Poczucie bezpieczeństwa może zaś być dla pasażerów ważnym argumentem na rzecz powrotu do korzystania z komunikacji miejskiej. Przypomnijmy, że łódzki lokalny transport zbiorowy bardzo dotkliwie odczuł skutki pandemii oraz lockdownu: według najnowszych danych sprzedaż biletów spadła o ponad 40%.
Umowę na dostawę 17 autobusów Volvo 7900 Electric podpisano jesienią ubiegłego roku. Niskopodłogowe pojazdy o długości 12 metrów będą mogły pomieścić 75 pasażerów, w tym 34 na miejscach siedzących. Elektrobusy będą stacjonowały w zajezdni przy ul. Limanowskiego, gdzie trwa budowa przeznaczonej dla nich infrastruktury zasilania.
Komentarze: