Partnerzy serwisu:

Łódź: Co z przebudową Ogrodowej i pętli Północna? Drogie oferty

Witold Urbanowicz 17.03.2021

arrow
arrow
Łódź: Co z przebudową Ogrodowej i pętli Północna? Drogie oferty
mat. UM Łódź
Łódź: Co z przebudową Ogrodowej i pętli Północna? Drogie oferty
Łódź: Co z przebudową Ogrodowej i pętli Północna? Drogie oferty
Łódź: Co z przebudową Ogrodowej i pętli Północna? Drogie oferty
Łódź: Co z przebudową Ogrodowej i pętli Północna? Drogie oferty
Łódź: Co z przebudową Ogrodowej i pętli Północna? Drogie oferty
Łódź: Co z przebudową Ogrodowej i pętli Północna? Drogie oferty
Łódź: Co z przebudową Ogrodowej i pętli Północna? Drogie oferty
Łódź: Co z przebudową Ogrodowej i pętli Północna? Drogie oferty
Łódź: Co z przebudową Ogrodowej i pętli Północna? Drogie oferty
Łódź: Co z przebudową Ogrodowej i pętli Północna? Drogie oferty
Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi otworzył oferty w przetargu na przebudowę układu drogowo-torowego w ciągu ulic Ogrodowa – Północna, które mają się eleganckim bulwarem. O zamówienie ubiega się pięć firm, ale wszystkie oferty znacząco przekraczają budżet. W ramach inwestycji przebudowana zostanie pętla tramwajowa oraz pojawią się nowe relacje skrętne.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa układu drogowo-torowego w ciągu ulic Ogrodowa – Północna na odcinku od ul. Zachodniej do ul. Franciszkańskiej wraz ze skrzyżowaniem z ul. Nowomiejską i przebudową pętli tramwajowej przy ul. Północnej. To element rewitalizacji obszarowej centrum Łodzi. Ciąg ten nazywany jest „Bulwarami Północnymi”. Na nowym, szerokim chodniku ma powstać strefa ogródków gastronomicznych.

W ramach inwestycji rozbudowany zostanie układ torowy. Na skrzyżowaniu Pólnocnej i Nowowiejskiej pojawi się relacja skrętna południe-wschód, umożliwiająca przejazd w obu stronach między pl. Wolności a pętlą tramwajową Północna. Nieznacznie zmieni się też układ torów na pętli. Na skrzyżowaniu Północna / Wschodnia pojawią się dodatkowe pasy po zachodniej stronie. Więcej o inwestycji pisaliśmy tutaj.

Dzisiaj (17 marca) minął właśnie termin składania ofert. Wystartowało pięć podmiotów. Trakcja z Warszawy wyceniła prace na 47,573 mln zł, Strabag z Pruszkowa proponuje 50,155 mln, lokalne konsorcjum KRAL, MPK-Łódź, Kemy, Spaw-Tor – 56,580 mln zł, Tor-Krak z Krakowa – 56,655 mln zł, Włodan z Pabianic – 76,778 mln zł.

Wszystkie oferty przewyższają budżet określony na niespełna 23 mln zł. Jeśli Łódź zecyduje się zwiększyć budżet, to o wyborze zdecydują cena (60%), gwarancja i rękojmia na wykonane roboty budowlane (30%), aspekty społeczne – zatrudnienie osób bezrobotnych (10%). Wszyscy zdecydowali się jednak na wydłużenie gwarancji o 24 miesiące i zatrudnienie dodatkowych osób.

Na realizację prac przeznaczono 24 miesiące. Zamawiający dopuszcza zlecanie zamówień podobnych do 30% wartości zamówienia objętego pierwotną umową.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony