Partnerzy serwisu:

Łódź: Budowa przystanku Łódź Śródmieście zacznie się z opóźnieniem

Roman Czubiński 19.03.2021

Łódź: Budowa przystanku Łódź Śródmieście zacznie się z opóźnieniem
wiz. PKP PLK
Nie w marcu, ale w kwietniu rozpocznie się budowa najważniejszego z przystanków kolejowych w łódzkim tunelu średnicowym. Oficjalnie podawanym powodem jest tym razem niedokończenie uzgodnień w sprawie instalacji podziemnych. Na razie nie wiadomo, czy zmiana ta wpłynie na termin ukończenia całej inwestycji.
Z informacji łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu wynika, że PKP PLK przesunęły termin rozpoczęcia prac z 21 marca (jak pisaliśmy przed miesiącem) na 25 kwietnia. Powodem mają być uzgodnienia z zarządcami instalacji podziemnych. Wysłaliśmy do PKP PLK oraz wykonawcy (PBDiM Mińsk Mazowiecki) pytania o szczegóły tych decyzji, a także o to, czy miesięczny poślizg w jednym z newralgicznych miejsc nie doprowadzi do kolejnej zwłoki w oddaniu tunelu do użytku. Obawy są tym bardziej uzasadnione, że już kilka razy przekładano początek drążenia tuneli.

– Jako Urząd Miasta jesteśmy przygotowani do wdrożenia na skrzyżowaniu al. Kościuszki – Zachodnia – Zielona nowej organizacji ruchu w zmienionym terminie. Żywimy nadzieję, że będzie to już termin ostateczny – powiedział „Transportowi Publicznemu” wicedyrektor ZDiT Maciej Sobieraj. Jak dodał, na przyszłym placu budowy trwają już prace przygotowawcze.

Gdy prace przy budowie przystanku Śródmieście już się rozpoczną, zamknięty zostanie odcinek ul. Zielonej między Wólczańską a al. Kościuszki, który pozostanie nieprzejezdny już do końca inwestycji. Oficjalny termin to wciąż grudzień 2022 r. Szybciej – na przełomie roku bieżącego i przyszłego – nastąpi ponowne otwarcie Wólczańskiej. Prace przeniosą się wtedy na skrzyżowanie z Zachodnią i al. Kościuszki, których jezdnie zostaną zamknięte, lecz przejazd biegnącą tamtędy najważniejszą miejską trasą tramwajową północ – południe ma być możliwy przez cały czas.

25 kwietnia korzystające z Zielonej linie tramwajowe zmienią swoje trasy. Linia 9 z Olechowa, wbrew wcześniejszym planom, zostanie połączona z 1 i dojedzie przez dworzec Łódź Fabryczna na Helenówek. 12 zostanie skierowana przez Pomorską, Plac Wolności i Legionów. Linię 13 zastąpią autobusy, omijające teren budowy sąsiednimi ulicami. Aby zminimalizować utrudnienia dla mieszkańców, ZDiT zamierza wzmocnić linię 18 z Telefonicznej na Retkinię. Choć w pobliżu rozkopanego skrzyżowania znajduje się przystanek przesiadkowy nocnych linii autobusowych, w pierwszym etapie prac nie zostanie on przeniesiony.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Proces inwestycyjny
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony