Partnerzy serwisu:

Łódź: BP Tour przejął drugi pakiet linii od MPK-Łódź

Kasper Fiszer 19.03.2020

Łódź: BP Tour przejął drugi pakiet linii od MPK-Łódź
Autobus MPK-Łódź w Konstantynowie Łódzkimfot. Kasper Fiszer
Prywatna firma BP Tour przejęła już od MPK-Łódź obsługę wszystkich tras, na których kursować będzie w ramach zleconego w postępowaniu przetargowym podwykonawstwa. Miejski przewoźnik rozważa natomiast ogłoszenie kolejnego postępowania, które umożliwiłoby przekazanie kolejnych połączeń firmie zewnętrznej.
Od 1 marca obsługę linii zastępczych Z45 Łódź – Zgierz i Z46 Łódź – Ozorków prowadzi podwykonawca MPK-Łódź, firma BP Tour. Zgodnie z zapowiedziami z końca lutego w sobotę 14 marca ten sam przewoźnik zaczął kursować na dwóch kolejnych trasach, które przejął on od swojego zleceniodawcy. Mowa tu o liniach 43A Łódź – Konstantynów Łódzki i 43B Łódź – Konstantynów – Lutomiersk.

Strefy buforowe także w pojazdach BP Touru

To kolejne trasy, które funkcjonują w związku z kryzysem wokół tramwajowych linii podmiejskich. Autobusowe 43A i 43B zostały bowiem uruchomione w zastępstwie za zawieszone linie tramwajowe o tych samych numerach. Niedawna zmiana przewoźnika nie wiązała się z istotną korektą rozkładu jazdy. Bez zmian pozostały też trasy i nietypowe oznaczenia numeryczne (standardowo numery linii zastępczych rozpoczynają się w Łodzi od Z).

Częstotliwość kursów do Konstantynowa i Lutomierska nie uległa zmianie także w związku z wprowadzonymi w Łodzi silnymi ograniczeniami w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Podobnie jak w pojazdach MPK, na liniach obsługiwanych przez podwykonawcę wprowadone zostały natomiast pewne środki ostrożności mające zwiększyć bezpieczeństwo pracy kierowców. – W pojazdach kursujących na linii 43A i 43B wyznaczone zostały strefy buforowe – informuje Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź.

Będą kolejne przetargi na podwykonawstwo?

– Współpraca z firmą BP Tour układa się poprawnie – mówi nasza rozmówczyni. Linie 43A i 43B są ostatnimi, których obsługa została zlecona podmiotowi zewnętrznemu na podstawie dużego przetargu ogłoszonego w 2019 r. Wówczas MPK chciało oddać podwykonawcom więcej tras, ale udało się rozstrzygnąć tylko dwie z czterech części postępowania.

Czy dotychczasowe doświadczenia skłoniły miejską spółkę do ponowienia próby zlecenia firmie zewnętrznej realizacji innych połączeń? – Rozważane jest zlecenie obsługi kolejnych linii podwykonawcom – powiedziała nam Agnieszka Magnuszewska. – Żadne postępowanie w tej sprawie nie zostało jednak jeszcze ogłoszone – zaznacza nasza rozmówczyni.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony