Łódź: Bilety elektroniczne można zapisywać na karcie płatniczej

fot. MPK Łódź
W biletomatach mobilnych łódzkiego MPK udostępniono niedawno możliwość kodowania biletów jednorazowych na kartach płatniczych. Przewoźnik przekonuje, że nowe rozwiązanie poprawi bezpieczeństwo pasażerów w dobie pandemii.
MPK i dostawca urządzeń, firma Mera Systemy, wprowadziły bilet elektroniczny, zapisywany na karcie płatniczej albo w aplikacji w telefonie komórkowym. Aby kupić bilet, pasażer nie musi teraz wyjmować z automatu wydruku. W razie kontroli wystarczy przyłożyć kartę do czytnika kontrolerskiego, na którym wyświetlają się wtedy kupione przez pasażera bilety.
Bilet elektroniczny jest ważny od momentu zakupu. Z tego powodu nie można kupić go w biletomacie stacjonarnym. – Po wybraniu odpowiedniego biletu (np. 20-minutowego, ważnego obecnie 40 minut) naciskamy przycisk „kupuję”, następnie wybieramy opcję „płatność kartą płatniczą” i na ekranie biletomatu pojawia się do wyboru „bilet elektroniczny przypisany do karty płatniczej” albo „bilet papierowy”. Wybieramy pierwszą opcję i przykładamy kartę do czytnika – wyjaśnia zasady obsługi nowego systemu MPK. Bilety elektroniczne dają też możliwość przesiadki.
Podróżny może sprawdzić w biletomacie liczbę, rodzaj i pozostały czas ważności kupionych wcześniej przez siebie biletów. W tym celu należy nacisnąć przycisk „sprawdź bilety przypisane do karty płatniczej” i przyłożyć kartę do czytnika. Odpowiednie informacje wyświetlą się wtedy na ekranie.
Druga nowa opcja to zakup biletu poprzez smartfon z aplikacją płatniczą. Zamiast karty trzeba wtedy przyłożyć do czytnika telefon.
Od kliku lat łódzki przewoźnik stara się rozwijać sieć dystrybucji biletów i płatności za nie, wprowadzając nowe kanały sprzedaży. Bilety można kupować w automatach stacjonarnych i mobilnych (dostępnych w każdym autobusie i tramwaju), poprzez aplikacje mobilne, a także w działających wciąż – choć coraz mniej licznych – tradycyjnych kioskach i sklepach. Na dwóch, jak dotąd, liniach – 10 i 11 z wariantami – wprowadzono też specjalną taryfę przystankową, której czytniki często ulegają jednak awariom.
Bilet elektroniczny jest ważny od momentu zakupu. Z tego powodu nie można kupić go w biletomacie stacjonarnym. – Po wybraniu odpowiedniego biletu (np. 20-minutowego, ważnego obecnie 40 minut) naciskamy przycisk „kupuję”, następnie wybieramy opcję „płatność kartą płatniczą” i na ekranie biletomatu pojawia się do wyboru „bilet elektroniczny przypisany do karty płatniczej” albo „bilet papierowy”. Wybieramy pierwszą opcję i przykładamy kartę do czytnika – wyjaśnia zasady obsługi nowego systemu MPK. Bilety elektroniczne dają też możliwość przesiadki.
Podróżny może sprawdzić w biletomacie liczbę, rodzaj i pozostały czas ważności kupionych wcześniej przez siebie biletów. W tym celu należy nacisnąć przycisk „sprawdź bilety przypisane do karty płatniczej” i przyłożyć kartę do czytnika. Odpowiednie informacje wyświetlą się wtedy na ekranie.
Druga nowa opcja to zakup biletu poprzez smartfon z aplikacją płatniczą. Zamiast karty trzeba wtedy przyłożyć do czytnika telefon.
Od kliku lat łódzki przewoźnik stara się rozwijać sieć dystrybucji biletów i płatności za nie, wprowadzając nowe kanały sprzedaży. Bilety można kupować w automatach stacjonarnych i mobilnych (dostępnych w każdym autobusie i tramwaju), poprzez aplikacje mobilne, a także w działających wciąż – choć coraz mniej licznych – tradycyjnych kioskach i sklepach. Na dwóch, jak dotąd, liniach – 10 i 11 z wariantami – wprowadzono też specjalną taryfę przystankową, której czytniki często ulegają jednak awariom.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |