Partnerzy serwisu:

Łódź: Autobusowa Fabryczna ma infolinię

Kasper Fiszer 06.06.2018

Łódź: Autobusowa Fabryczna ma infolinię
WPA Łódź FabrycznaFot. Kasper Fiszer
Pasażerowie korzystający z autobusowego dworca Łódź Fabryczna doczekali się wreszcie punktu informacyjnego. Dodatkowym udogodnieniem jest możliwość uzyskania informacji o odjazdach poprzez infolinię. W jedynym czynnym okienku wciąż nie można jednak kupić biletu na przejazd ani zasięgnąć porady dotyczącej komunikacji miejskiej czy dalekobieżnych połączeń przesiadkowych.
W lutym informowaliśmy o planowanych zmianach w organizacji pracy autobusowej części dworca Łódź Fabryczna. Po kilkunastu miesiącach od otwarcia obiektu, podczas których przejął on rolę najważniejszego węzła autobusowej komunikacji dalekobieżnej w mieście, zdecydowano się wówczas otworzyć tam pierwszy punkt odprawy pasażerskiej. Jak informował nas Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi, firma wybrana do obsługi Wielostanowiskowego Przystanku Autobusowego (bo tak oficjalnie wciąż nazywany jest dworzec) miała uruchomić okienko informacyjne.

Wciąż brakuje kasy biletowej

Plany te po kolejnym kwartale zostały zrealizowane. – Punkt informacji na WPA został otwarty 16 maja – potwierdza Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy ZDiT. Okienko czynne jest codziennie od 6:00 do 22:00 i nie jest w nim prowadzona sprzedaż biletów. – Punkt udziela informacji w zakresie kursowania autobusów z dworca Łódź Fabryczna – wskazuje nasz rozmówca. Oznacza to, że nie można tam zasięgnąć porady dotyczącej organizowanej przez ZDiT komunikacji miejskiej w Łodzi, nie da się też przy pomocy pracownika dworca zaplanować podróży z przesiadką na pociąg.

Nie jest to koniec zmian związanych z kanałami informacyjnymi dotyczącymi kursowania autobusów dalekobieżnych. – Dodatkowo została uruchomiona całodobowa infolinia pod numerem telefonu 42 272 65 40 – informuje przedstawiciel zarządcy dworca. Dodaje także, że punkt informacyjny pełni również rolę koordynatora ruchu autobusowego. Obecna umowa z zewnętrznym podmiotem realizującym usługi na rzecz samorządu obowiązuje do końca października przyszłego roku.

Najważniejsze problemy zniknęły, ale do zrobienia pozostaje wiele

Choć skala obsługi podróżnych wciąż odbiega od standardów obowiązujących na głównych dworcach autobusowych w największych miastach Polski, ostatnie działania ZDiT kończą okres dużych problemów z zakresu informacji pasażerskiej udzielanej na WPA. Przypomnijmy, że o sytuacji podróżnych pisaliśmy wielokrotnie już od momentu otwarcia obiektu. Początkowo na nowym dworcu w ogóle nie prezentowano rozkładu jazdy, a najbliższe odjazdy wyświetlane były jedynie na tablicach świetlnych.

Dużą niedogodnością pozostaje jednak brak możliwości zakupu biletu. Wciąż nie ma także komunikatów megafonowych dotyczących autobusów – na WPA wybrzmiewają jedynie zapowiedzi odnoszące się do kolejowej części dworca. Nie ma również zagregowanej informacji o odjazdach autobusów zamieszczonej w internecie – ZDiT, który zapowiadał przygotowanie specjalnej strony internetowej, wciąż nie zaprezentował na swojej witrynie kompletnego rozkładu jazdy.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Informacja pasażerska
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony