Partnerzy serwisu:

Linia tramwajowa między Będzinem a Sosnowcem do remontu

Witold Urbanowicz 31.08.2018

Linia tramwajowa między Będzinem a Sosnowcem do remontu
fot. Arielbedzin, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Tramwaje Śląskie rozpisały przetarg na przebudowę trasy tramwajowej w ciągu Małobądzkiej w Będzinie i Będzińskiej w Sosnowcu. W sumie przebudowanych ma być blisko 9 km toru pojedynczego.
Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na realizację dwóch zadań związanych z trasą tramwajową między Będzinem a Sosnowcem. Jedno z nich dotyczy przebudowy odcinka trasy w Będzinie w ciągu ul. Małobądzkiej – od ronda Czeladzkiego do granicy z Sosnowcem. Łącznie ok. 6000 metrów torów pojedynczego.

Torowisko wzdłuż Małobądzkiej w tym miejscu jest dwutorowe i wydzielone w pasie między jezdniami. Szyny są przymocowane do drewnianych podkładów, a sieć trakcyjna podwieszona do słupów oświetleniowych po zewnętrznych stronach jezdni. Po przebudowie torowisko ma być przytwierdzone do strunobetonowych podkładów, a słupy trakcyjne powinny pojawić się w osi torowiska.

Drugie zadanie obejmuje część w Sosnowcu – od granicy z Będzinem do pętli Będzińska, wraz z pętlą i rozjazdami, a także w ciągu Będzińskiej od ul. Zagłębia Dąbrowskiego do ul. Staropogońskiej. W sumie do przebudowy przewidziano ok. 2750 metrów toru pojedynczego.

Torowisko na odcinku planowanym do przebudowy jest podwójne i znajduje się w pasie dzielącym jezdnie. Szyny ułożone są na podkładach drewnianych. Sieć trakcyjna jest zawieszona na słupach oświetleniowych zlokalizowanych po zewnętrznej stronie jezdni. Po przebudowie torowisko zostanie przymocowane do strunobetonowych podkładów. W rejonie przystanku Pogoń Akademik przewidziano przejazd międzyt orowy. Wszystkie konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej mają zostać wymienione. Nowe słupy trakcyjno-oświetleniowe pojawią się po zewnętrznych stronach torowiska.

Termin składania ofert mija 9 października. O wyborze decydują cena (80%), gwarancja (10%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (10%). Na realizację przeznaczono 18 miesięcy. Zamawiający wymaga, aby inwestycja była realizowana przy maksymalnym zachowaniu ruchu tramwajowego z podziałem na odcinki jednotorowe, których długość i lokalizację należy uzgodnić z zamawiającym.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony