Partnerzy serwisu:

Lidzbark Warmiński z szansą na elektryki. Chińskie?

Przemysław Farsewicz 20.10.2020

Lidzbark Warmiński z szansą na elektryki. Chińskie?
fot. ZeroJeden, lic. CC BY-SA 3.0.pl
Lidzbark Warmiński od grudnia 2019 roku próbuje znaleźć dostawcę dla zamówionych przez siebie dwóch elektrycznych autobusów. Mimo że miasto miało wciąż pod górkę, to prawdopodobnie wreszcie uda się zakończyć postępowanie pomyślnie. Znalazł się chętny, który z ofertą zmieścił się w przygotowanym budżecie.
Dopiero w czwartym postępowaniu przetargowym Lidzbark Warmiński może mówić o postępach. Trzy poprzednie przetargi na zakup dwóch niskopodłogowych autobusów elektrycznych zakończyły się fiaskiem. W pierwszym postępowaniu zabrakło chętnych, w drugim najkorzystniejsza oferta okazała się za droga i postępowanie unieważniono. W trzecim podejściu okazało się, że miasto zbyt wcześnie wystartowało z nowym przetargiem, mimo że nie zakończyło się postępowanie w KIO w sprawie drugiego przetargu. Reasumując, miasto od grudnia 2019 roku bezskutecznie poszukiwało dostawcy elektrycznych autobusów.

Wszystko jednak wskazuje na to, że zła passa wreszcie się skończy. Właśnie zakończyło się składanie ofert w czwartym postępowaniu. Wpłynęła wyłącznie jedna – od firmy BusNex z Warszawy. Złożona oferta opiewa na 4,03 mln zł przy założonym przez miasto budżecie 4,84 mln zł brutto. Wykonawca deklaruje dostawy wozów do 29 października 2021 roku i 84 miesiące gwarancji na baterie trakcyjne i stacje ładowania.

Wśród wymogów miasta, pojazdy mają mieć długość maksymalnie 9 metrów. Pomieścić mają co najmniej 50 podróżnych, w tym 27 na miejscach siedzących. Dwa fotele mają być dostępne z poziomu niskiej podłogi. Wejście zapewnić mają dwie pary drzwi – pierwsze o prześwicie 700 mm, a drugie – 1200 mm. Zamontowany będzie silnik elektryczny o mocy powyżej 120 kW. We wnętrzu standardowo znajdzie się klimatyzacja, ogrzewanie, dwa gniazda USB, monitoring oraz monitor z informacjami pasażerskimi. Bateria ma mieć pojemność ponad 150 kWh, aby zapewnić latem i zimą przebieg minimum 100 km. Ich pełne naładowanie ma zająć nie więcej niż sześć godzin.

Zadanie dotyczy także budowy odpowiedniej infrastruktury. Powstaną przystanki autobusowe, a na ul. Polnej i Dąbrowskiego będą musiały być wybudowane nowe chodniki i ścieżki rowerowe. Wraz z autobusami wykonawca dostarczy również ładowarki typu plug-in. Lidzbark Warmiński zażyczył sobie 2 urządzenia do „półszybkiego” ładowania na ul. Krasickiego i ul. Kolejowej oraz dwóch do wolnego zasilania prądem. Przy okazji w części ciągów komunikacyjnych miasta oświetlenie zostanie wymienione na energooszczędne.

BusNex chce miastu dostarczyć autobusy marki Yutong. Jeżeli Lidzbark Warmiński zdecyduje się na ofertę warszawskiej firmy, to będzie trzecim miejscem w Polsce do którego zawitają wspomniane chińskie pojazdy – tuż po Bobowej i Polkowicach.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony