Partnerzy serwisu:

Lidzbark Warmiński z dwiema ofertami na elektryki

Przemysław Farsewicz 03.03.2020

Lidzbark Warmiński z dwiema ofertami na elektryki
fot. WU
Gmina Lidzbark Warmiński zainteresowana jest zakupem dwóch autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Dzięki zakupom w mieście powstaną trzy linie autobusowe. Do boju o zamówienie stanęły dwie firmy.
W pierwszym postępowaniu Lidzbarka Warmińskiego na zakup elektryków zabrakło chętnych, jednak teraz gmina nie ma powodów do narzekań. Dwie firmy są zainteresowane dostarczeniem autobusów elektrycznych i infrastruktury do ładowania. O wyborze wykonawcy zadecyduje cena (60 proc.) i okres gwarancji (40 proc.). Wprawdzie Solaris okazał się tańszy, gdyż zaoferował pojazdy za 4,6 mln zł brutto, ale ustępuje rywalowi pod względem gwarancji. Firma z Bolechowa udzieli 60 miesięcy gwarancji jakości całopojazdowej i na baterie trakcyjne. Okres dostawy określono na 31 marca 2021 roku. Firma MMI ze Zbyszewa, która prawdopodobnie zaoferowała Karsany, chce za nie 4,84 mln zł brutto. To jednak za długi okres gwarancji firma zdobędzie komplet punktów – w obu przypadkach określono 84 miesiące – zdobywając tym samym w przewagę w punktacji nad Solarisem.. Realizację zamówienia określono do 2 listopada 2020 roku. Warto przy tym podkreślić, że tylko Solaris zmieścił się z ofertą w budżecie zamawiającego, który wyniósł 4,58 mln zł. Miasto w trakcie postępowania wydłużyło maksymalny termin dostawy pojazdów z 2 listopada tego roku na koniec marca 2021 roku.

Pojazdy mają mieć długość maksymalnie 9 metrów i pomieszczą co najmniej 50 podróżnych, w tym 27 na miejscach siedzących. Dwa fotele mają być dostępne z poziomu niskiej podłogi. Wejście zapewnią dwie pary drzwi – pierwsze o prześwicie 700 mm, a drugie – 1200 mm. Zamontowany będzie silnik elektryczny o mocy 120 kW. We wnętrzu standardowo znajdzie się klimatyzacja, ogrzewanie, dwa gniazda USB, monitoring oraz monitor z informacjami pasażerskimi. Bateria ma mieć pojemność ponad 150 kWh, aby zapewnić latem i zimą przebieg minimum 100 km. Ich pełne naładowanie ma zająć nie więcej niż sześć godzin.

Zadanie dotyczy także budowy odpowiedniej infrastruktury. Powstaną przystanki autobusowe, a na ul. Polnej i Dąbrowskiego będą musiały być wybudowane nowe chodniki i ścieżki rowerowe. Wraz z autobusami wykonawca dostarczy również ładowarki typu plug-in. Lidzbark Warmiński zażyczył sobie 2 urządzenia do „półszybkiego” ładowania na ul. Krasickiego i ul. Kolejowej oraz jedno do wolnego zasilania prądem na ul. Żytniej. Przy okazji w części ciągów komunikacyjnych miasta oświetlenie zostanie wymienione na energooszczędne.

Lidzbark Warmiński stara się o uruchomienie aż trzech linii miejskich. Do tego celu pozyskał dofinansowanie unijne z RPO woj. warmińsko-mazurskiego do projektu "Rozwój mobilności i transportu publicznego Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński". Koszt całego przedsięwzięcia to 7,07 mln zł. Dofinansowanie wyniesie 5,72 mln zł. Miasto za te środki kupi m.in. dwa niskopodłogowe autobusy elektryczne.

Trasy obejmą ulice Batoszycką, Zydląg, Markajmy (cmentarz), ul. Warmińską, Termy Warmińskie, ul. Wiejską (niedaleko przychodni zdrowia w Pilniku), dworzec PKP i centrum miasta (ul. Poniatowskiego, Świętochowskiego, Piłsudskiego), ale też: Astronomów, Słoneczną, Polną, Dąbrowskiego, Olsztyńską, Ornecką itd. Miasto myśli także nad kursami latem w okolice plaży miejskiej nad jeziorem Wielochowskim. Z wstępnych zapowiedzi burmistrza miasta wynika, że komunikacja przez pierwsze pięć lat ma być bezpłatna. Zakupione pojazdy zostaną powierzone zewnętrznemu operatorowi, którego miasto wyłoni w odrębnym przetargu.

PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony