Partnerzy serwisu:

Kto naprawi tory na I linii metra

Witold Urbanowicz 31.03.2017

Kto naprawi tory na I linii metra
Wymiana szyn w metrzefot. Metro Warszawskie
Metro Warszawskie rozpisało przetarg na naprawę elementów nawierzchni torowej I linii. Nowa umowa będzie obowiązywać do końca 2019 r.
Przedmiotem zamówienia jest naprawa elementów nawierzchni torowej I linii i na terenie STP Kabaty. – W roku poprzednim skończyła nam się umowa trzyletnia. Regeneracja części rozjazdowych i wymiana spawów wymaga specjalnych uprawnień oraz co 2 lata następuje weryfikacja tych uprawnień do wykonywania tych robót. Weryfikacja następuje poprzez zdanie egzaminu i przedstawienie ilość wykonywanych np. spawów. Metro Warszawskie nie wykonuje tylu napraw umożliwiających uzyskanie uprawnień, a prace te są dość skomplikowane i wymagają dużej wprawy – wyjaśnia Paweł Siedlecki z biura prasowego Metra Warszawskiego.

Zadanie obejmuje regenerację poprzez napawanie części rozjazdowych i miejscowych uszkodzeń w szynach jezdnych, wymianę krótkich odcinków szyn z uszkodzeniami miejscowymi (na zasadzie wstawki torowej), regenerację poprzez napawanie lub wymianę złączy izolowanych klejono-sprężonych i klasycznych, wymianę wadliwych, pojedynczych standardowych spawów termitowych lub spoin zgrzewanych oporowo na spawy szerokie, a także wymianę wadliwych szerokich spawów termitowych z zastosowaniem wstawki torowej.
  
Termin składania ofert mija 4 kwietnia. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu trzech ostatnich lat wykonały należycie co najmniej 300 sztuk spawów termitowych, 100 sztuk regeneracji złączy klejono-sprężonych, 300 sztuk złączy klejono-sprężonych, 500 metrów bieżących napawania regeneracyjnego. Jedynym kryterium jest cena. Ponadto wykonawca musi dysponować co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności inżynieryjnej kolejowej, jedną osobą z certyfikatem kompetencji do prowadzenia badań defektoskopowych ultradźwiękowych na poziomie UT2, a także osobami mającymi uprawnienia do wykonywania spawów termitowych oraz napawania nawierzchni torowej.

Umowa zostanie podpisana na okres do końca 2019 r. lub do wyczerpania kwoty 861 tys. zł brutto. Prace będą wykonywane w przerwie nocnej w godz. 1-4. Po zakończeniu prac wykonawca musi doprowadzić tor do stanu umożliwiającego prowadzenie ruchu pasażerskiego. W przeciwnym wypadku będzie musiał pokryć straty przewoźnika.

Jeśli wada uniemożliwia prowadzenie ruchu, wykonawca ma podjąć działania naprawcze w ciągu trzech godzin od zgłoszenia. Jeśli powoduje jedynie ograniczenia w ruchu, naprawy będą wykonywane podczas najbliższej lub następnej nocy (jeśli od zgłoszenia do najbliższej planowanej przerwy nocnej jest mniej niż osiem godzin). Pozostałe wady, niepowodujące ograniczeń w ruchu, mają być naprawione w ciągu 14 dni.

PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony