Partnerzy serwisu:

Kto dokończy roboty na dworcu w Świebodzinie? Jest przetarg

Witold Urbanowicz 12.05.2022

arrow
arrow
Kto dokończy roboty na dworcu w Świebodzinie? Jest przetarg
mat. PKP SA
Kto dokończy roboty na dworcu w Świebodzinie? Jest przetarg
Kto dokończy roboty na dworcu w Świebodzinie? Jest przetarg
Kto dokończy roboty na dworcu w Świebodzinie? Jest przetarg
Kto dokończy roboty na dworcu w Świebodzinie? Jest przetarg
Kto dokończy roboty na dworcu w Świebodzinie? Jest przetarg
Kto dokończy roboty na dworcu w Świebodzinie? Jest przetarg
Kto dokończy roboty na dworcu w Świebodzinie? Jest przetarg
Kto dokończy roboty na dworcu w Świebodzinie? Jest przetarg
Kto dokończy roboty na dworcu w Świebodzinie? Jest przetarg
Kto dokończy roboty na dworcu w Świebodzinie? Jest przetarg
Kto dokończy roboty na dworcu w Świebodzinie? Jest przetarg
Kto dokończy roboty na dworcu w Świebodzinie? Jest przetarg
PKP SA rozpisały przetarg na dokończenie przebudowy dworca w Świebodzinie. Umowa z dotychczasowym wykonawcą została rozwiązania w styczniu.
Prace przy przebudowie dworca w Świebodzinie ruszyły w zeszłym roku. Umowa została podpisana w czerwcu. Wykonawcą została firma KWK Construction z Bydgoszczy. Łączny koszt całej inwestycji to około 11 mln złotych brutto, a roboty miały zakończyć się w II połowie 2022 r.

Na początku stycznia Radio Świebodzin poinformowało jednak, że PKP SA odstąpiły od umowy z dotychczasowym wykonawcą – z jego winy. Wcześniej rozgłośnia informowała, że w wyniku działań KWK mogło dojść do zniszczenia infrastruktury wodno-kanalizacyjnej miasta. – Kompletny brak kompetencji głównego wykonawcy. W ramach prac ziemnych odkryli rurociągi wodne, rury były niezabezpieczone, po raz kolejny rozsadziło rury, zalało piwnice – mówił Edward Cichański, zastępca kierownika działu wodociągów i kanalizacji ZWKiUK.

Wykonawca przekonywał, że rury uszkodziły się w wyniku ich złego stanu – wskazywał też, że dokumentacja projektowa nie zawierała prawidłowych informacji. Przyczyną zalania piwnic miały być z kolei lokalne warunki hydrogeologiczne i

Po inwentaryzacji ruszył nowy przetarg. Budynek będzie poddany kompleksowej renowacji – z odtworzeniem gzymsów i balustrad, wymianą stolarki okiennej i drzwiowej. Wejście główne będzie prowadziło do reprezentacyjnego holu z poczekalnią, kasami PKP i PKS, toaletami oraz zapleczem socjalnym. Wydzielono tutaj dwa lokale komercyjne. Ponadto przewidziano lokal komercyjny z niezależnym wejściem w skrzydle zachodnim. Na I piętrze w zachodnim skrzydle zaprojektowano pomieszczenia dla PKS-u: pokój kierownika i pomieszczenia dla kierowców. W drugim, niezależnym skrzydle budynku znaleźć miałaby się mediateka z przestrzenią wielofunkcyjną. Przewidziano też zagospodarowanie otoczenia. Budynek dawnych szaletów zostanie przekształcony na wiatę śmietnikową. Kolejny obiekt zostanie przekształcony na wiatę rowerową. Przed dworcem zaplanowano dwa miejsca postojowe dla autobusów PKS.

Termin składania ofert mija 14 czerwca. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację przeznaczono 50 tygodni, czyli niemal rok.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony